Gå til innhold

HP Envy 1080 17" God pris og bra specs!


Anbefalte innlegg

Jeg har som sagt Zalman NC 2000 under min Envy 1085, selv om den står på maks hele tiden, så vil jeg påstå at pc'en blir irriterende varm når jeg spiller WoW eksempelvis (da med alt av grafikk på maks)

 

Zepto 6515WD'en min med Core2Duo 7200rpm disk, nVidia Go7600 blir ikke i nærheten av like varm selv når den står uten noen ekstra kjøler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har som sagt Zalman NC 2000 under min Envy 1085, selv om den står på maks hele tiden, så vil jeg påstå at pc'en blir irriterende varm når jeg spiller WoW eksempelvis (da med alt av grafikk på maks)

 

Zepto 6515WD'en min med Core2Duo 7200rpm disk, nVidia Go7600 blir ikke i nærheten av like varm selv når den står uten noen ekstra kjøler.

 

Men føler du at Zalman vifta hjelper mye eller er den ikke så mye til hjelp?

Lenke til kommentar

@Dessection

Uninstaller "HP Media Smart Menu", du kan fortsatt bruke Fn+Fx tastene til å endre lysstyrke, volum osv. Men du vil ikke få se en statusbar.

 

Det er eneste løsningen jeg har funnet, det kan være det finnes en annen løsning, men inntil det har jeg bare uinnstallert funksjonen

 

Sony Vaio F vs Envy 17

Etter som jeg for øyeblikket har både Sony Vaio F og Envy 17 for å bestemme meg for hvilken av disse jeg skal beholde kan jeg si litt om varmen.

 

Varmen som kommer ut av vifteåpningen på venstre side av laptoppen er så og si lik for envyen og sonyen ved heavy load.

Det er akkurat så varmt at du klarer å holde fingeren der, men det er bare akkurat.

 

Sonyen er mye kjøligere der hvor du holder håndflaten, det vil si du merker ikke noe fysisk til varmen når du sitter å spiller. Personlig føler ikke jeg dette er så stort problem, da Envyen ikke akkurat blir glovarm på venstre håndledd støtte. Du kjenner bare en liten varmeendring på venstresiden i forhold til høgresiden som er helt kald. Det virker som sony har løst problemet med at de har bygget håndleddstøtten bittelitt opp med et "gummi plastikk" stoff som hindrer varmen å komme opp i overflaten.

 

Sonyen er en del kjøligere på undersiden ved idle bruk, surfing, youtube, etc.

 

Skal oppgradere til nyeste bios på envyen og sette GPU til max batteribruk for å se hvordan varmen blir ved idle bruk da.

 

Oppsummert:

 

- underside og rundt vifteåpning er like varmt for begge maskiner (eller ikke stor merkbar forskjell) under heavy load.

- Sony kjøligere håndleddstøtte

- Sony kjøligere underside og vifteåpning under idle bruk. (uten å oppgradert Envy bios og små tweaks som i følge andre skal hjelpe)

Endret av Solsviken
Lenke til kommentar

Må jo bare spørre, er det noen grunn til at du/dere aldri bruker program for å måle faktiske temperaturer i celsius? Det er jo det som viktig. Hvor varm den føles rundt omkring på chassiset har lite å si. Den kan føles så kald som bare det på utsiden, men om den brenner opp innvendig, driter man på draget når man spiller med den i fanget eller noe. Skjønner såklart at man ikke ønsker en varm laptop utvendig, det liker ikke jeg heller, men det er faktisk temperaturene på innsiden som er relevant, spesielt når laptopene har såpass høy TDP.

Lenke til kommentar

Finnes mange temperaturmålinger i tråden for Envy 17 på notebookreview om du ikke har sett de. Du har for eksempel http://forum.notebookreview.com/hp-envy-hdx/484905-official-hp-envy-17-owners-lounge-203.html#post6385578 og http://forum.notebookreview.com/hp-envy-hdx/484905-official-hp-envy-17-owners-lounge-191.html#post6375210.

Ta en kikk på første post i den tråden for lenker til både reviews, benchmarks og temperaturmålinger.

 

 

Lenke til kommentar

Til alle dere med hp envy:

Hvordan går det med varmen?

holder dere ut?

 

 

Har hatt min siden fredag, men skal returnere den og få ny pga. døde pixler. Har kun brukt maskinen til surfing ol. hittil, dvs. ingen tunge applikasjoner. Da har maskinen ligget på ca. 60 grader celsius både på CPU og GPU etter at jeg oppgraderte BIOS (inbiller meg at det var noe lavere før). Har ikke lagt merke til at den har blitt varm der man hviler venstre håndledd. Men såklart, dette er under null load.

Lenke til kommentar

Dårligere oppløsning, dårligere CPU, mindre Ram, hakket vassere grafikkort, Smule billigere enn Envy. Hmm, jeg tror jeg hadde lett etter en annen eventuelt enn den Asus'en. Jeg er sinnsykt i tvil om jeg skal levere min envy i løpet av uka, eller ikke. Den er helt drøy å spille på i forhold til andre pc'ene jeg har. Så jeg har blitt skikkelig glad i den, og nå som det ikke er 30 grader i lufta inne i huset mitt (pga den jævla sola :p) så holder den seg iskald hele tiden med kjølere under selv på minimum. Måtte skru den ned fra maks istad, for begynnte å fryse på hendene mens jeg spilte.

Lenke til kommentar

Nå mente jeg den modellen det står om i emnetittelen, du får også Asusen med råere modeller med høyere pris. Jeg ville bytte inn min Envy og få en Asus men det går ikke å bruke angrefristen så lenge man har brukt den. :nei:

Endret av dredg
Lenke til kommentar

Dårligere oppløsning, dårligere CPU, mindre Ram, hakket vassere grafikkort, Smule billigere enn Envy. Hmm, jeg tror jeg hadde lett etter en annen eventuelt enn den Asus'en. Jeg er sinnsykt i tvil om jeg skal levere min envy i løpet av uka, eller ikke. Den er helt drøy å spille på i forhold til andre pc'ene jeg har. Så jeg har blitt skikkelig glad i den, og nå som det ikke er 30 grader i lufta inne i huset mitt (pga den jævla sola :p) så holder den seg iskald hele tiden med kjølere under selv på minimum. Måtte skru den ned fra maks istad, for begynnte å fryse på hendene mens jeg spilte.

http://www.notebookcheck.net/Comparison-of-Graphic-Cards.130.0.html

 

Nokså heftig forskjell mellom 50 og 70. Resten derimot -.-

Lenke til kommentar

Tenker på å kjøpe denne maskinen, mye maskin for pengene.

 

En kamerat snakket noe om at det var dårligt gjort med RAM'en på den. Grunnet at det var 4GB og 2GB, som ville gjøre at den presterer noe dårlige, noen som vet noe om dette?

 

Også, er det DDR5 på skjermkortet?

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på det med ram'en, men du vil nok ikke merke noe forskjell.

Kanskje du gjør det hvis du kjører benchmarks og ser etter poeng. men du vil ikke merke noe forskjell i spill.

 

Ja, det er DDR5 ram på skjermkortet! (Dette er besvart mange ganger i denne tråden. (les?)

Lenke til kommentar

Kommer ann på hvilken utgave du kjøper det Klovny.

 

Den jeg har 7i cpu, 6gb ram, 500gb disk, full hd skjerm (1920x1080) er helt konge mtp ytelse. Men kjøp for all del en Laptop kjøler til den! Jeg liker Zalman ZM-NC2000 som jeg kjøpte med min :) Passer fint under pc'en i fargen sølv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...