Gå til innhold

HJEEELP! SIMS 3 - "FEIL UNDER DISKAUTORISERING

Anbefalte innlegg

hei :)

jeg har et problem, jeg har lastet(kjøpt) ned sims 3, også får jeg på spillet som normalt, men når spillet er ferdig opplastet så kommer det opp på spillet "Feil under diskautorisering" jeg har ingen anelse om hva det er.. jeg har sett på det som står på EA (det med at jeg skal fjerne DLA programmet), men jeg har ikke noe DLA program.. så da skjønner jeg ikke problemet?!

takk hvis jeg får flere løsninger! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som det er ett eller annet program som skaper en konflikt med kopibeskyttelsen. Jeg ville sjekket i statusbaren nede til høyre og sett om det er noe der jeg kunne mistenke. Selv har jeg DVD Region Killer som stadig skaper trøbbel. Prøv å slå av så mye som mulig og start spillet igjen.

Lenke til kommentar

Hvis du tar en titt nede til høyre i skjermen vil du se en klokke og en rekke små ikoner. Sannsynligvis vil du også se en pil som peker mot venstre. Klikker du på den vil du se resten av ikonene. Disse er forskjellige programmer som kjører i bakgrunnen. Holder du markøren over et av dem vil du se en liten beskrivelse av programmet. Slå av så mange som mulig av dem og start spillet igjen. Hvis det starter fint kan du prøve å la ett av programmene du slo av være på neste gang du starter spillet (tilfeldig hvilket). Starter spillet vil programmet du lot stå på logisk nok ikke være problemet. Neste gang lar du et program til være på, så et tredje helt til spillet kræsjer igjen. Det er en enkel måte å eliminere mulige feil helt til du finner den rette feilen. Om du lar alle programmene stå på og fortsatt får feilen må det være noe annet, men det tar vi når vi kommer så langt. ;)

For å ta et eksempel:

La oss si jeg har DVD Region Killer, Antivirus, et program for tastaturet og et musikkprogram kjørende. Jeg starter Sims 3, men jeg får samme feil som du. Først prøver jeg å slå av alle de programmene, og spillet starter. Neste gang jeg starter slår jeg av programmene igjen, men lar antiviruset stå på. Spillet starter fint og kjører uten problem. Da vet jeg at antiviruset ikke har noe å si, så da må problemet være ett av de andre programmene. Neste gang slår jeg av alle programmene unntatt antiviruset og musikkprogrammet. Spillet starter uten problem og kjører helt fint. Neste gang lar jeg antiviruset og musikkprogrammet stå på, men lar også dvd region killer stå på. Da kræsjer spillet. Jeg prøver å slå av dvd region killer, og spillet starter. Da må dvd region killer være det som skaper konflikt. ;)

Edit: Det kan selvsagt være to eller flere programmer som skaper trøbbel, men da gjør du bare på samme måten. Om DVD Region Killer skaper trøbbel, som i eksemplet mitt, lar jeg det stå av. Om det fortsatt kræsjer må et annet program også skapte trøbbel da det ikke kjørte da DRK kjørte, og DRK kjørte ikke da det andre programmet kjørte.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Det er fullt mulig å kjøpe spill man laster ned. Direct 2 Drive, GamersGate, Steam... ;)

Men brukeren innrømmet å ha brukt Daemon Tools og Winrar for å starte spillet.

Tviler på at man gjør det med D2D, GamersGate og lignende.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...