Gå til innhold

Problem med innstallering av ubuntu 10.4

Anbefalte innlegg

Hei :)

Er skikkelig idiot på dette området med innstallering av nytt OS osv.. :p

Har brent image av ubuntu 10.4 og boota pcen med cden inni. Det som skjer når jeg booter den er at det kommer opp en lilla skjerm med noen symboler nederst. Det står ikke Ubuntu eller noe annet. Bare symbolene og den lilla skjermen. Symbolgreiene ser slik ut:

post-179881-1276460706,0135_thumb.png

du kan også se symbolene på 9 sekunder på denne videoen:

Har prøvd å la pcen jobbe i ca 30 min uten hell.

Noen tips til hva jeg kan gjøre for å få innstallert Ubuntu på min nye pc? :D

Håper på noen gode svar ;)

- Mariofrans

Endret av Mariofrans
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste jeg kan bidra med er at jeg har erfart endel grafikkfeil i oppstarten av Ubuntu innstallsjonen. Disse feilene ligner kanskje ikke helt på din feil, men de gjør ihvertfall slik at installasjonsinformasjonen ikke synes. Etter en restart eller to så har den klart å synce med skjermen slik at riktig bilde/info synes.

Men som sagt dette er vill tipping fra min side.

Lenke til kommentar

Vil ha 10.4 versjonen av Ubuntu ;)!

Ny oppdagelse: Hvis jeg trykker en eller annen knapp relativt raskt på den loading siden kommer jeg inn på menyen hver gang. Trykker på "check disc for defects" men vil ikke fungere. Låser seg hver gang.

Endret av Mariofrans
Lenke til kommentar

Hvis du har to skjermer, så burde du koble fra den ene og koble den andre i den øverste slot'en på grafikkortet, og koble på skjerm nr2 litt seinere når alt er oppe å kjører. (Med maskinen slått av selvfølgelig.)

Jeg la også merke til at jeg måtte (så vidt jeg husker) å trykke på en knapp på tastaturet da jeg så det første bildet, for å få opp menyen for å kunne installere.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...