Dings Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Etter at strømmen gikk hos meg forleden så måtte jeg som vanlig kjøre scandisk noe som pleier å gå greit og fort (har win XP ), men ikke denne gangen.. :-? Nå stoppet jeg den halvveis, og da hadde den holdt på i nærmere 2 timer på samme partisjonen og den skrev hele tiden "Windows erstattet skadede klynger i filen: navnet_på_filen.mp3 (null) " Det ser nesten ut som om scandisk henger, emn siden jeg leser til eksamen lot jeg den bare stå, og den teller faktisk %, men det går saaaakte jo.. så, 1: Noen ideer på hvorfor det går sakte? 2: Hva betyr det som står der? (windows erstatter osv. ) 3: finnes det noen måte å få den til å ikke kjøre scandisk etter et krasj? (vet at det er anbefalt, men siden den aldri blir ferdig å kjøre gjennom så insisterer den på å kjøre ved neste reboot også ) Takker for evt. svar Mvh. Dings Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Er det ikke bare å trykke en tast før den begynner for å hoppe over scandisk? Lenke til kommentar
Dings Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 joda, man kan trykke på en tast.. Men sjekk morgen-rutinen min: Våkne --> slå på PC --> tusle på badet --> sjekke mail og surfe på nettet... Slik det er nå er det: Våkne -- slå på PC --> tusle på badet --> scandisk kjører (sakte) når jeg kommer tilbake.. Pluss at det er irriterende at ting ikke funker som de skal da.. Dings. Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Konverter disken din til NTFS, så slipper du det meste av dette styret i framtiden. Lenke til kommentar
Dings Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Ok, det kan jeg prøve (når jeg tenker over det så er det faktisk en eneste FAT32 partisjonen på disken ja..) Takker for svaret Mvh. Dings Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Klynger = Cluster Og jeg er med på at den NTFS planen vil fikse problemet. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Klynger = Clusterquote] Og det er...? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Prøvd Google noengang? 'In personal computer storage technology, a cluster is the logical unit of file storage on a hard disk; it's managed by the computer's operating system. Any file stored on a hard disk takes up one or more clusters of storage. A file's clusters can be scattered among different locations on the hard disk. The clusters associated with a file are kept track of in the hard disk's file allocation table (FAT). When you read a file, the entire file is obtained for you and you aren't aware of the clusters it is stored in. ' http://searchstorage.techtarget.com/sDefin...i211801,00.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå