Gå til innhold

Windows erstattet skadede klynger..?

Anbefalte innlegg

Etter at strømmen gikk hos meg forleden så måtte jeg som vanlig kjøre scandisk noe som pleier å gå greit og fort (har win XP ), men ikke denne gangen.. :-?

Nå stoppet jeg den halvveis, og da hadde den holdt på i nærmere 2 timer på samme partisjonen og den skrev hele tiden "Windows erstattet skadede klynger i filen: navnet_på_filen.mp3 (null) "

Det ser nesten ut som om scandisk henger, emn siden jeg leser til eksamen lot jeg den bare stå, og den teller faktisk %, men det går saaaakte jo.. :(

så,

1: Noen ideer på hvorfor det går sakte?

2: Hva betyr det som står der? (windows erstatter osv. )

3: finnes det noen måte å få den til å ikke kjøre scandisk etter et krasj? (vet at det er anbefalt, men siden den aldri blir ferdig å kjøre gjennom så insisterer den på å kjøre ved neste reboot også :( )

Takker for evt. svar :)

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joda, man kan trykke på en tast.. Men sjekk morgen-rutinen min:

Våkne --> slå på PC --> tusle på badet --> sjekke mail og surfe på nettet...

Slik det er nå er det: Våkne -- slå på PC --> tusle på badet --> scandisk kjører (sakte) når jeg kommer tilbake.. ;)

Pluss at det er irriterende at ting ikke funker som de skal da.. :(

Dings.

Lenke til kommentar

Prøvd Google noengang?

'In personal computer storage technology, a cluster is the logical unit of file storage on a hard disk; it's managed by the computer's operating system. Any file stored on a hard disk takes up one or more clusters of storage. A file's clusters can be scattered among different locations on the hard disk. The clusters associated with a file are kept track of in the hard disk's file allocation table (FAT). When you read a file, the entire file is obtained for you and you aren't aware of the clusters it is stored in. '

http://searchstorage.techtarget.com/sDefin...i211801,00.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...