ilpostino Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Jeg har GeoSetter versjon 3.3.48 og MapSource versjon 6.16.1 og har problemer med å tagge bildene med GPS-informasjon. I MapSouce markerer jeg de logfilene som er fra idag og trykker Fil -> Lagre som. når jeg skal 1'importere logfilene i GeoSetter trykker jeg Images - syncronize with GPS data files. Når jeg da trykker Ok gir programmet en feilmelding om at logfilen ikke inneholder dato/klokkeslett selv om MapSouce sier dette er tilfelle. noen som har vært borte i det samme? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Hvilket format har logg-filene ? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 jeg har prøvd å eksportere de både som .gpd (både versjon 2 og versjon 3) og .mps men får samme feilen alle gangene. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Har du sett i selve logfilen om det ligger tid/datoer der? Kan være en bug, kan være verdt å sende filen til programmeren bak geosetter og spørre. Det finnes også verktøy der ute som lar deg konvertere loggen til andre formater. Kan være verdt et forsøkt. Et annet geotagging program er geotag - kan være verdt et forsøk å prøve den. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Har du sett i selve logfilen om det ligger tid/datoer der? ja, det gjør det og synes det er litt rart. jeg har installert programvare for å kunne geotagge på Linux-maskinen min og får feilmeldinger der også. Endret 13. juni 2010 av ilpostino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå