magnusa_12 Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Jeg har komt og vært på et punkt veldig lenge nå, der jeg ikke klarer å overskride sånn 80-84 kilo. Det varirer veldig mye. Jeg har trent seriøst i et halvt år nå og har fått bra resultater. Jeg har lært veldig mye nytt og forbedrer meg for hver måned av både kosthold og trening. Fra jeg begynte og til nå så har jeg gått opp 10kg på 5måneder, men klarer ikke å komme meg over. Jeg spise 6 måltider til dagen og. Da har kosten min vært veldig mye lignende som dette. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1214295 Jeg er 17år og er 192cm høg. Jeg begynte med å vær veldig tynn, og jeg har altid hatt en veldig rask forbrenning av alt det jeg spiser. For 4 dager siden begynte jeg på en ny kost som jeg trur kommer til å forbedre resultatene. Da spiser jeg sånn til frokost kl.10 100g havegrøt 20-30g whey protein pulver 1 frukt: epler, appelsiner, bananer kl.12 1 boks tunfisk 1 skål med spinat kl.14 200-300g ris 150g kyllingfillet 1 skål med grønnsaker og jeg bruker rapsolje til å steke kyllingfilleten med. Og dette lager jeg kankje i 2 porsjoner og spiser det 2 ganger til dagen, og det varirer med fisk Til sånn mellomtid sånn kl.18- 19 så spise eg kankje En yt yogurt halv pose med peanøtter 1 banan. Og til kvelds kl.9 spiser eg det samme som frokosten Hvordan er dette? Hvorfor kom jeg ikke over 80 me det andre kosten? Hvordan kan jeg få mere muskler og få bedre resultater uten å gå opp i vekt? takker for alle tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
Knife Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Om du ikke går opp i vekt så betyr det at du må bare spise mer. Det kan høres vanskelig ut fordi du tror at du spiser veldig mye nok, men seriøst, eneste løsningen på problemet er mer mat. Legg til 1/2 posjon for hver uke helt til vekten beveger seg. Endret 13. juni 2010 av Pijus Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Bytt ut havregrøt med havregryn. 1 Lenke til kommentar
HValder Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Bytt ut havregrøt med havregryn. Havregrøt er laga av havregryn . Legg til noko sunt feitt til lunsjen, lunsjen din ser energifattig ut. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Grunnen til at du ikke går opp i vekt er fordi kostholdet ditt ligger på et vedlikeholdsnivå. Du må rett og slett spise mer, eventuelt hive inn et par gainere. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Det der er jo nesten på nivå med hva jeg spiser når jeg skal ned i vekt. 2500 kcal kanskje? Må nesten bare øke matinntaket, som flere har sagt før meg. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 En person som veier rundt 75 kg må nesten ha 3000 kcal for å ha en fornuftig vektøkning, og siden kostholdet du presenterer ikke er i nærheten av dette forklarer nok sikkert det alt. Jeg ville regnet ut nøyaktig hvor mange kalorier dette er. Dersom du f.eks kommer frem til at det er 2500 kcal kan du prøve å plusse på 500 ekstra, det er ikke mye, og kanskje alt som skal til for å nå målet ditt. Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Bytt ut havregrøt med havregryn. Havregrøt er laga av havregryn . Legg til noko sunt feitt til lunsjen, lunsjen din ser energifattig ut. Se på næringsinnholdet til havregryn. Og så ser du på næringsinnholdet på ferdig havregrøt. Forskjellen er enorm! Havregrøt er veldig utvannet og har derfor ett mye mindre energiinnhold per 100g. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Bytt ut havregrøt med havregryn. Havregrøt er laga av havregryn . Legg til noko sunt feitt til lunsjen, lunsjen din ser energifattig ut. Se på næringsinnholdet til havregryn. Og så ser du på næringsinnholdet på ferdig havregrøt. Forskjellen er enorm! Havregrøt er veldig utvannet og har derfor ett mye mindre energiinnhold per 100g. Det er derfor du alltid skal veie ingrediensene før du tilbreder dei. Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Bytt ut havregrøt med havregryn. Havregrøt er laga av havregryn . Legg til noko sunt feitt til lunsjen, lunsjen din ser energifattig ut. Se på næringsinnholdet til havregryn. Og så ser du på næringsinnholdet på ferdig havregrøt. Forskjellen er enorm! Havregrøt er veldig utvannet og har derfor ett mye mindre energiinnhold per 100g. Men nå har du ikke tatt i betrakting at havregrøt er lettere å fordøye. Dessuten er det jo bare å lage mer grøt. Endret 17. juni 2010 av Jassogitt Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Men det tar mye lenger tid å lage havregrøt, i tilleg til at man får fortere "metthetsfølelse" fordi man får i seg mer vann og luft. Alt i alt er havregrn mye mer praktisk hvis man bulker. Edit: Hvalder: again please. Endret 18. juni 2010 av Zarfax 1 Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Men det tar mye lenger tid å lage havregrøt, i tilleg til at man får fortere "metthetsfølelse" fordi man får i seg mer vann og luft. Alt i alt er havregrn mye mer praktisk hvis man bulker. Edit: Hvalder: again please. Det er ikke praktisk for fordøyelsen. Dessuten bruker man ofte melk i tillegg til vann (50%vann, 50% melk) for å lage hvaregrøt. Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Det må i så fall være noe jeg ikke har fått med meg. Hva er egentlig problemet med å spise ukokt havregryn? Endret 18. juni 2010 av Zarfax Lenke til kommentar
HValder Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Det må i så fall være noe jeg ikke har fått med meg. Hva er egentlig problemet med å spise ukokt havregryn? Han syns vel grøt smakar betre. Personleg ser eg ikkje problemet med grøt så lenge han får i seg den næringa han treng. Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Det må i så fall være noe jeg ikke har fått med meg. Hva er egentlig problemet med å spise ukokt havregryn? Han syns vel grøt smakar betre. Personleg ser eg ikkje problemet med grøt så lenge han får i seg den næringa han treng. Hvis han hadde fått i seg den næringen han trenger; tror du da han hadde laget en tråd med navn "Sliter med å komme over 80kg!"? 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Nøtter/tørket frukt er et genialt Kcal-tilskudd. Som om det er lørdag hver dag Man kan jo knaske seg grønn på disse godsakene Nå har jo sef smak og behag noe å si, men du skjønner Lenke til kommentar
magnusa_12 Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 Med den nye dieten så har jeg gått opp hele 4kg på en uke;) så den passser tydligvis veldig bra for meg Lenke til kommentar
magnusa_12 Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Skjer med at på midten av dagen så er jeg på 84kg, og når jeg står opp dagen etter er jeg på 80kg igjen? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Med den nye dieten så har jeg gått opp hele 4kg på en uke;) så den passser tydligvis veldig bra for meg Hvorfor i alle dager har du lyst til å øke 4 kg på en uke? Du øker ikke mer i muskler av å gå opp 4 kg enn hvis du hadde gått opp 0,5 kg. Du øker bare masse i fett! Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Skjer med at på midten av dagen så er jeg på 84kg, og når jeg står opp dagen etter er jeg på 80kg igjen? Vannvekt. Det har også mye å si om du f.eks. netopp har vært på do etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå