Eidsvold Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Heisann! Jeg skal snart gå til innkjøp av en PS3 Slim og en 32" Philips flatskjerm med de vanlige pluggene. Men det jeg ikke har skjønt, hvordan skal disse to kobles opp mot mitt hjemmekinoanlegg, så jeg kan både ha lyd fra konsollen og lyden på tv'en? Det er et tre år gammelt Panasonic 5.1 system, med kun en Scart- og en Phono-utgang. Hvis det ikke går ann, så lurer jeg på hvordan et sånt system kobles til PS3/TV. Har søkt masse på nettet, men ikke funnet noe dugendes svar, håper dere kan hjelpe, takk! Lenke til kommentar
Krotus Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Heisann! Jeg skal snart gå til innkjøp av en PS3 Slim og en 32" Philips flatskjerm med de vanlige pluggene. Men det jeg ikke har skjønt, hvordan skal disse to kobles opp mot mitt hjemmekinoanlegg, så jeg kan både ha lyd fra konsollen og lyden på tv'en? Det er et tre år gammelt Panasonic 5.1 system, med kun en Scart- og en Phono-utgang. Hvis det ikke går ann, så lurer jeg på hvordan et sånt system kobles til PS3/TV. Har søkt masse på nettet, men ikke funnet noe dugendes svar, håper dere kan hjelpe, takk! For å gjøre det enkelt å praktisk ville jeg koblet lyd ut fra TV direkte til forsterkeren din (via optisk kabel selvfølgelig) og PS3 direkte i din TV. Dermed er det bare å slå på forsterkeren om du vil bruke musikkanlegget til å spy ut lyd istedetfor TV'n enten du ser på TV eller bruker PS3'n. Lenke til kommentar
Eidsvold Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Heisann! Jeg skal snart gå til innkjøp av en PS3 Slim og en 32" Philips flatskjerm med de vanlige pluggene. Men det jeg ikke har skjønt, hvordan skal disse to kobles opp mot mitt hjemmekinoanlegg, så jeg kan både ha lyd fra konsollen og lyden på tv'en? Det er et tre år gammelt Panasonic 5.1 system, med kun en Scart- og en Phono-utgang. Hvis det ikke går ann, så lurer jeg på hvordan et sånt system kobles til PS3/TV. Har søkt masse på nettet, men ikke funnet noe dugendes svar, håper dere kan hjelpe, takk! For å gjøre det enkelt å praktisk ville jeg koblet lyd ut fra TV direkte til forsterkeren din (via optisk kabel selvfølgelig) og PS3 direkte i din TV. Dermed er det bare å slå på forsterkeren om du vil bruke musikkanlegget til å spy ut lyd istedetfor TV'n enten du ser på TV eller bruker PS3'n. Det høres veldig fornuftlig ut. Men jeg lurer på, denne optiske kabelen, kan den brukes mot Phono eller Scart med en overgang? For jeg har ingen optisk utgang på det anlegget jeg har nå... Lenke til kommentar
Krotus Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Aha, nei det finnes ikke noen overgang.. Men har du ingen andre muligheter fungerer phono kabler og ^^, Med mindre forsterkeren din støtter HD Lenke til kommentar
Eidsvold Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Aha, nei det finnes ikke noen overgang.. Men har du ingen andre muligheter fungerer phono kabler og ^^, Med mindre forsterkeren din støtter HD Okai. Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Eidsvold Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Men med dette anlegget, kan jeg da koble HDMI fra PS3 til TV og HDMI fra TV til hjemmekinoanlegget, og få lyd fra begge kildene, blir det riktig? Lenke til kommentar
Bjotte Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Men med dette anlegget, kan jeg da koble HDMI fra PS3 til TV og HDMI fra TV til hjemmekinoanlegget, og få lyd fra begge kildene, blir det riktig? Det du gjør er å koble HDMI fra PS3 inn på forsterker og fra forsterker til TV. Dette fil gi deg 5.1 lyd og full HD bilde om du har en TV som støtter 1080p. for å få 5.1 lyd fra TV er den eneste muligheten å bruke en TV med koaksial utgang som kan sende 5.1 lyd. men hvis dette er for å kunne se TV med 5.1 lyd så er det egentlig bedere å koble HDMI fra dekoder til forsterker det er jo da avhengig av at du har en dekoder som har HDMI ut. men slik jeg ser det er ikke dette et problem. Lenke til kommentar
Eidsvold Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Men med dette anlegget, kan jeg da koble HDMI fra PS3 til TV og HDMI fra TV til hjemmekinoanlegget, og få lyd fra begge kildene, blir det riktig? Det du gjør er å koble HDMI fra PS3 inn på forsterker og fra forsterker til TV. Dette fil gi deg 5.1 lyd og full HD bilde om du har en TV som støtter 1080p. for å få 5.1 lyd fra TV er den eneste muligheten å bruke en TV med koaksial utgang som kan sende 5.1 lyd. men hvis dette er for å kunne se TV med 5.1 lyd så er det egentlig bedere å koble HDMI fra dekoder til forsterker det er jo da avhengig av at du har en dekoder som har HDMI ut. men slik jeg ser det er ikke dette et problem. Skjønner. Takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå