Gå til innhold

Kan man rett og slett ikke være i stand til å få vekk magefettet?

Anbefalte innlegg

I 2009 veide jeg 97 kg. Nå har jeg slanket meg ned til 72 kg i håp om å få en bedre mage, men problemet er at det fremdeles er for mye magefett, og med dette mener jeg ikke bare den lille fettklumpen som henger nederst på magen som fjortisene ikke greier å bli kvitt, men da snakker jeg om ganske mye fett hele veien rundt. Det er ikke noe problem å ta tak i det hele tatt.

Jeg kan selvfølgelig slanke meg mer, men nå er 70 kg farlig nært jentevekt, og jeg vil ikke se ut som en maratonløper. Er jeg rett og slett ikke i stand til å bli godt markert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I 2009 veide jeg 97 kg. Nå har jeg slanket meg ned til 72 kg i håp om å få en bedre mage, men problemet er at det fremdeles er for mye magefett, og med dette mener jeg ikke bare den lille fettklumpen som henger nederst på magen som fjortisene ikke greier å bli kvitt, men da snakker jeg om ganske mye fett hele veien rundt. Det er ikke noe problem å ta tak i det hele tatt.

Jeg kan selvfølgelig slanke meg mer, men nå er 70 kg farlig nært jentevekt, og jeg vil ikke se ut som en maratonløper. Er jeg rett og slett ikke i stand til å bli godt markert?

Du har slanket deg 25 kg. Det er sterkt! Ikke hvem som helst har den selvdisiplinen. For å få frem magerutene må du ned i fettprosent. Du vil ikke mer ned i vekt, så da må du heller øke muskelmassen.

Tren styrke av hele kroppen 3 ganger i uka og spis mye proteiner i form av rent kjøtt og ligenende, sunt umettet fett fra fisk, planter, nøtter etc og karbohydrater fra frukt, brun ris og grønnsaker. Ha hele tiden 40% karbo, 40% protein og 20 % sunt fett og du vil sakte men sikkert få ned fettprosenten.

Du har en tydeligvis en massiv viljestyrke så dette kan bare gå èn vei.

Lenke til kommentar

Når du sier at det ikke er noe problem å ta tak kan det være det er huden du tar tak i og ikke fettet.. Når du har gått ned 25 kg i løpet av ganske kort tid tar det tid før huden "trekker seg sammen igjen".. Hvorvidt den faktisk kommer til å gjøre det vet jeg ikke, for veldig overvektige gjør den ikke det og man må operere bort ekstra hud, men jeg tror det skal mer til enn 25 kg for at den ikke gjør det.

Uansett: Gratulerer med -25kg! :thumbup:

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Du har slanket deg 25 kg. Det er sterkt! Ikke hvem som helst har den selvdisiplinen. For å få frem magerutene må du ned i fettprosent. Du vil ikke mer ned i vekt, så da må du heller øke muskelmassen.

Tren styrke av hele kroppen 3 ganger i uka og spis mye proteiner i form av rent kjøtt og ligenende, sunt umettet fett fra fisk, planter, nøtter etc og karbohydrater fra frukt, brun ris og grønnsaker. Ha hele tiden 40% karbo, 40% protein og 20 % sunt fett og du vil sakte men sikkert få ned fettprosenten.

Du har en tydeligvis en massiv viljestyrke så dette kan bare gå èn vei.

Takk for et positivt innlegg. Det måtte selvfølgelig mye viljestyrke til, og drømmen er som sagt å se mye mer definert ut, men det er vanskelig. Du sier at man må øke muskelmassen, og jeg er enig. Det som er litt vanskeligere er vel at det kreves et kalorioverskudd for å øke i volum, og da vil det bli litt muskler, mens mesteparten av mer fett. Det er nettopp der jeg blir skeptisk. Tro meg, etter å ha brukt mye vilje på å gå så mye ned i vekt blir man fort skeptisk til å øke fettprosenten igjen.

Lenke til kommentar

Er selv i samme situasjon. Har i løpet av et par år gått fra 110kg til 75kg (kaloriunderskudd uten trening), så opp igjen til 92kg rundt juletider i år (styrketrening + gainer) og nå ned igjen til 82kg (PSMF i 3+3 uker i Februar og Mai/Juni). Skjønner godt frykten for kalorioverskuddet, jeg tenkte litt i de samme baner, men det å gå ned i vekt er egentlig ikke så voldsomt problematisk. PSMF tok meg fra 92 til 85kg på tre uker, gikk opp 2kg i dagene etterpå (væsketap) og på nytt fra 87 til 80kg på tre uker. +2kg fra væsketap, som før. Har hele tiden hatt en liten pondus. Eller, iallefall nok kvaps til at jeg kan ta tak i det, og irritere meg over det. Men, det er på magen det siste gjenstridige fettet sitter på menn.

Har nå nettopp startet med IF (intermittent fasting, www.leangains.com) og håper at det skal ha ønsket effekt i ukene som kommer. Det er litt å sette seg inn i, men det går automatikk i det etter litt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...