Gjest Slettet+987123897 Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 I går skulle jeg logge på youtube med gmail accounten min. Da fikk jeg spørsmål om å skrive inn mobnr for å bekrefte et eller annet på sms (var ikke edru, for å si det sånn). Dette gjorde jeg og fikk koden på sms. Skrev den inn og fikk logget inn. Nå får jeg ikke tilgang til gmail kontoen min lenger. Hva var den bekreftelseskoden, og hva har den gjort med gmail accounten min? Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Nøyaktig det samme som skjedde med meg i dag. Kontoen min ble hacket på et vis(ikke phishing i hvert fall) og begynte å sende ut spam til hele kontaktlisten. Gmail merket det og stoppet en god del av utsendelsene slik at jeg fikk failed delivery report (ca 80 stk) og sperret kontoen. Derfor måtte jeg bruke mobilnr mitt for å bekrefte at det var jeg som logget på etter hendelsen. Skrev inn koden og det funket helt fint. Eneste jeg merket var at imap var slått på. Du tastet sannsynligvis inn galt passord. Red.: du skal ha måttet skifte passord med en gang du logget på etter mobilkoden så du har sikkert skifta passord i fylla. Endret 13. juni 2010 av EB_Veyron Lenke til kommentar
supermarwe Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Det samme hendte med meg selv og en til jeg vet om nå ikveld. Fikk nullstilt passord vha mobilnummeret. Merket også at IMAP var slått på, men har ikke sett noe annet. Fant ut at det var en IP-adresse fra Belgia som har vært innom kontoen. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Italia her, mobile connection, klokka 18:20. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Så meldingen kom fra google som en konsekvens av at noen hadde kommet inn på brukeren min? Fikk melding fra +44 7624 804881. Trodde jeg skrev inn det vanlige passordet mitt, men tydeligvis ikke. Hva kan jeg gjøre for å nullstille passordet, evnt få mitt "nye" passord? Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Du kan lese her også må du kanskje fylle ut et skjema med info om kontoen din for å få åpnet den igjen. Du får ikke brukt spørsmål/svar eller mail nr 2 for å gjenopprette den? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Tusen takk Prøvde det skjemaet i går, men var ikke helt i vater enda. Nå som jeg leste det litt nøyere virket det fint. Endret 14. juni 2010 av Slettet+987123897 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Sorry for bump av gammel post, men fikk samme idag, og måtte få passord via sms, en ip.adresse fra kina hadde logget inn på min konto og sendt en 50-60 eposter til kontaktlista mi det jeg da lurer på: hvordan får de tilgang til kontoen? hadde "simpelt" passord riktignok, men har vært forsiktig med hvilke sider jeg besøker osv. osv. osv. ikke bruker jeg passordet no annet sted heller Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Sorry for bump av gammel post, men fikk samme idag, og måtte få passord via sms, en ip.adresse fra kina hadde logget inn på min konto og sendt en 50-60 eposter til kontaktlista mi det jeg da lurer på: hvordan får de tilgang til kontoen? hadde "simpelt" passord riktignok, men har vært forsiktig med hvilke sider jeg besøker osv. osv. osv. ikke bruker jeg passordet no annet sted heller Samme skjedde med med forleden. Fant ut at jeg hadde en trojaner liggende, en grundig virussjekk og adaware-sjekk fant kun denne, så det er nærliggende å tro at dette er grunnen. Jeg ventet med å skifte passord til etter den var fjernet, og har ikke opplevd nye problemer. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Jeg har ingen trojaner, men en venn av meg har hatt samme problem for 2 uker siden, kanskje det at kontaktlista hennes inneholdt min adresse har noe å si? At de da har bruteforca kontoen min elns? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå