Gå til innhold

Ny gitar: Gibson Les Paul Studio?

salamishit

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har veldig lyst til å kjøpe en ny gitar, har sett litt på en Gibson Les Paul studio. Jeg har nå en Epiphone SG som jeg er ganske fornøyd med, men jeg vil ha en Gibson med fet lyd.

jeg lurte da på om noen har en erfaring med Gibson Les Paul studio?

Jeg kommer til å spille mest metal og rock, kansjke noe punk og.

Endret av Ownbeef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, kjenner meg igjen i den. Er 19 og har fast jobb men lyver fortsatt om hvor mye gitargreiene jeg kjøper meg koster. Noe som har funka for meg er å fortelle henne at brukte gitarer ikke faller i verdi, og at man derfor ikke taper noe på å kjøpe en dersom man velger å selge en.

Lenke til kommentar

Hei Owmbeef,

Sg er en kul gitar og jeg har selv en Epiphone SG. Hvis du kun skal oppgradere til en Gibson Studio får du like fet lyd, om ikke fetere av å oppgradere Epiphonen din. Du må ganske høyt opp i pris for å få en god Gibson.

Bytt mekanikk (jeg byttet til Gotoh tunere, etter dette var det veldig lett å stemme gitaren og den holdt tunen lenge), bytt pick-uper til f-eks Gibson Burst Buckers Pro (Skikkelig gibson rock) og Alpha protmeter (evt gibson originalt).

Kjøp dette på nett og du får en "ny" gitar til ca 3000, kommer ann på hvor billig du får delene. Prøv Ebay =)

Jeg mener hvertfall at du får en bedre gitar enn en gibson til 8000,-

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...