Bazze Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Hei Har akkurat satt opp et trådløst nettverk hjemme (802.11b). To naboer har tydeligvis også trådløst nettverk. Det merket jeg ganske enkelt ved at min Bærbare IBM koblet seg rett opp i nettverket til den ene !!! Ikke veldig lurt.....for han. Men det lurte på var om jeg har det sikkert nok ved at jeg har aktivert MAC filter og da selfølgelig kun inkludert min 3 maskiner ?? Trenger jeg kryptering i tillegg eller hva er god nok sikkerhet for dette ?? Takker.... Lenke til kommentar
chma Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 mac filter forhindrer bare at at uvedkommende kan koble seg til. Så lenge kryptering ikke er aktivert så er det ikke helt sikkert, vil du ha det så sikkert som mulig aktiver kryptering. Lenke til kommentar
NickLars Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Det kan også være lurt å slå av broadcastinga av ssid'en. Dette vil gjøre det værre for noen å "finne" nettverket dit, da de ikke automatisk vil få det opp hvis de søker etter tilgjengelige nettverk. Lenke til kommentar
eiga Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Med WEP er du sikkrere mot sniffing av trafikken, tror ikke det er noe problem å sniffe trafikk som går uten WEP. Lenke til kommentar
mascot Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 For et hjemmenettverk holder nok WEP. Ønsker man virkelig sikre seg er det mye som kan gjøres: WPA MAC-filtrering Lukket nett (ikke broadcast av ssid) Ingen DHCP-server Radius Server VPN osv osv Men uansett; det er ikke noe mer farlig å ha trådløst nettverk enn det er å være koblet til internett. Lenke til kommentar
Skiboms Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Uten wep er det ikke noe problem å sniffe opp all nettverkstrafikk.. dvs.. sjekker du e-post.. sender du passord ukryptert med de fleste ISP'r.. alt du skriver.. alt du sender.. all info som ikke er på sikre sider på nettet kan sniffes opp.. Prøv selv med feks. etheral Så aktiver Wep, hvis du er redd naboen skal sniffe litt Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Men uansett; det er ikke noe mer farlig å ha trådløst nettverk enn det er å være koblet til internett. BS. Kommer du først inn på det lokale nettverket er det MYE større sjanse for at noen klarer å ødelegge/få tak i filer på pc-en din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå