MarcelSB Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Here we go again... Nå vet vi altså hvordan de har tenkt til å ta knekken på oss MarcelSB Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Hvis det stemmer det som står om den avtalen med IBM er det jo helt sinnsykt. At de ikke får lov til å overføre egenprodusert (f.eks JFS journaling filsystem) kode fra AIX til Linux. Måtte SCO brenne i helvete Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Begynner å komme på samme nivå som Hotel Cæsar snart, dette her. Såpeopera uten like... Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Begynner å komme på samme nivå som Hotel Cæsar snart, dette her.Såpeopera uten like... Så sant, så sant... Men det er mye morsommere enn Hotel Cæsar da! Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 offfffff, blir så lei dette begynner å bli litt villt, lurer litt på om SCO tror på det de selv sier tviler på at utviklerne har kopiert kildekoden fra unix å rett inni i Linux, å når det er sagt så er det ingen som klarer å stoppe linux i det hele tatt, å hvis noen tror det så kan det vær så snill å forklare meg hvorfor? akkurat nå har jeg bare sansen for Linux av alle OSene i verden, har ikke særlig sansen for Windows, eller MS gennerelt, de har så mye tull for seg. tror nok at hvis det er noe OS som burde blitt tatt knekken på så er det vel Windows, for de er vel virkelig ute å kjører, selv bruker jeg windows elv også :oops: men er absolutt ikke noen tilhenger at Windows allikevel, det er treigt, bruker mye minne, å er dyrt, å lite sikkerhet etter min mening, å mye virus. Linux har mye mer sikkerhet, som jeg har skrevet før, som sikkert mange vet så har jo Windows XP en brannmur innebygget i seg, som aktiveres når man installerer windows XP og den skal liksom være bra. tviler på det for det er allerede funnet sikkerthetshull i den. men, men å det jeg skulle fram til var at Linux, iallefalle Red Hat har en brannmur de også, og hvis man setter denne på high dvs. mask sikkerhet så kan jeg si at den blir kanskje 10 ganger bedre enn XP sin brannmur. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Begynner å komme på samme nivå som Hotel Cæsar snart, dette her.Såpeopera uten like... Så sant, så sant... Men det er mye morsommere enn Hotel Cæsar da! Joda Men som jeg sa, det er blitt til en skikkelig såpeserie... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 offfffff, blir så lei dette begynner å bli litt villt, lurer litt på om SCO tror på det de selv sier tviler på at utviklerne har kopiert kildekoden fra unix å rett inni i Linux, å når det er sagt så er det ingen som klarer å stoppe linux i det hele tatt, å hvis noen tror det så kan det vær så snill å forklare meg hvorfor? akkurat nå har jeg bare sansen for Linux av alle OSene i verden, har ikke særlig sansen for Windows, eller MS gennerelt, de har så mye tull for seg. tror nok at hvis det er noe OS som burde blitt tatt knekken på så er det vel Windows, for de er vel virkelig ute å kjører, selv bruker jeg windows elv også :oops: men er absolutt ikke noen tilhenger at Windows allikevel, det er treigt, bruker mye minne, å er dyrt, å lite sikkerhet etter min mening, å mye virus. Linux har mye mer sikkerhet, som jeg har skrevet før, som sikkert mange vet så har jo Windows XP en brannmur innebygget i seg, som aktiveres når man installerer windows XP og den skal liksom være bra. tviler på det for det er allerede funnet sikkerthetshull i den. men, men å det jeg skulle fram til var at Linux, iallefalle Red Hat har en brannmur de også, og hvis man setter denne på high dvs. mask sikkerhet så kan jeg si at den blir kanskje 10 ganger bedre enn XP sin brannmur. Linux har brannmur i kjernen Lenke til kommentar
Langtind Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Mulig det er jeg som ikke har fulgt helt med i timene, men om noen har kopiert koder rett fra Unix, er det da ikke bare å få de omskrevet nå? Det er da vel såpass mange glupe sjeler der ute, så det burde da ikke hvert noe problem?! Men når det er sagt, så har jeg mine tvil på at det er noe sak i det hele tatt... Lenke til kommentar
iDude Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Mulig det er jeg som ikke har fulgt helt med i timene, men om noen har kopiert koder rett fra Unix, er det da ikke bare å få de omskrevet nå? Det er da vel såpass mange glupe sjeler der ute, så det burde da ikke hvert noe problem?! Men når det er sagt, så har jeg mine tvil på at det er noe sak i det hele tatt... Tatt fra en kommentar på slashdot: I think the big issue in question is all "future sales of AIX". That's the kicker - if IBM can't make new sales of the product, that will be as damaging to their reputation and product line as anything else out there. That is, of course, unless a judge does something like this: Judge: So, um, SCO, you're claiming IBM stole your code, right? SCO: Yes, and we will defend our intellectual property to the ends of the earth, to the moon and back, to the universe - Judge: Yeah, yeah, yeah. So, can we see this source code? SCO: Um, well, if we showed it to you, you might steal it as well. Judge: Huh? SCO: You're in it too - we know it! How much did IBM pay you to betray us? Judge: Are you on drugs? I just want to see the supposed code theft - SCO: Master betrayed us! No - Judge is our friend! Nobody's our friend! Judge: Case dismissed. Microsoft: But - but we licensed the code. SCO: (Holding legal documents.) Our presssssciousssss.... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Windows XP en brannmur innebygget i seg, som aktiveres når man installerer windows XP og den skal liksom være bra. tviler på det for det er allerede funnet sikkerthetshull i den.. Det var mange som ver veldig skeptisk til branmuren, etter de prøvde den trekte alle tilbake krittiken sin. Alså ikke bare negativt. Men linux er sikkert sikrere, det kommer veldig ann på hvordan man setter det opp. btw. Viss du vil ha et sikkert OS så skaff deg OpenBSD, det har bare hatt 1 sikkerhets feil på 7 år!! Lenke til kommentar
me Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Dette er et så svakt søksmål at jeg må le. de har ikke noen sikre beviser engang! nei, Linux klarer de ikke å knekke så lett. Det værste som kan skje er at en må fjerne de små delene av Linux som SCO mener de har opphavsrettigheter til og at Linux-brukere må rekompilere kjernen sin. Det virker som om søksmålet bare er et desperat forsøk fra SCO på å redde selskapet fra pengeproblemer: Torvalds gjentar over CRN at siden SCO ikke har offentliggjort nøyaktig hva i Linux de mener stammer fra deres Unix, kan han ikke ta noe endelig standpunkt. I mars sa han at grunnlaget for søksmålet virket så svakt at han tvilte på at selv SCO kunne tro de hadde noen sjanse til å vinne fram. Han mener SCO er mer motivert av langvarig pengeknipe enn av harme over påstått plagiat. Nå har det gått et par måneder, og SCO har ennå ikke kunngjort detaljene som søksmålet hviler på. Torvalds uttrykker sin skepsis slik: – SCO kjører samme spill som Realian-sekten i Florida med sin klonede baby i vinter. "Vi vil gi dere bevis om et par uker, gjennom et ekspertpanel vi kan stole på." La oss se om det er en baby eller ikke. Fra http://www.digi.no/php/art.php?id=89328 Jepp, folkens. Vi får stole på Torvalds. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Det er BARE i usa de kan få dette styret til.. har sett mange filmer osv.. der de har "Jeg skal saksøke deg.." men trodde bare dette var på film da.. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 I think the big issue in question is all "future sales of AIX". That's the kicker - if IBM can't make new sales of the product, that will be as damaging to their reputation and product line as anything else out there. That is, of course, unless a judge does something like this: Judge: So, um, SCO, you're claiming IBM stole your code, right? SCO: Yes, and we will defend our intellectual property to the ends of the earth, to the moon and back, to the universe - Judge: Yeah, yeah, yeah. So, can we see this source code? SCO: Um, well, if we showed it to you, you might steal it as well. Judge: Huh? SCO: You're in it too - we know it! How much did IBM pay you to betray us? Judge: Are you on drugs? I just want to see the supposed code theft - SCO: Master betrayed us! No - Judge is our friend! Nobody's our friend! Judge: Case dismissed. Microsoft: But - but we licensed the code. SCO: (Holding legal documents.) Our presssssciousssss.... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Det er BARE i usa de kan få dette styret til.. har sett mange filmer osv.. der de har "Jeg skal saksøke deg.." men trodde bare dette var på film da.. Riktig. Bare se på ITavisen: - Torvalds har skylda Ved å gjøre operativsystemer med multiprosessor-støtte tilgjengelig i land som USA har innført eksportrestriksjoner mot, bidrar Linux og åpen kode direkte til å sette disse landene i stand til å drive våpenforskning på høyt nivå, heter det. Landene som nevnes er Nord-Korea, Libya. Syria, Iran og Cuba. som USA har innført eksportrestriksjoner mot... Ser ikke helt problemet i å eksportere Linux fra et annet land. Det kommer jo opprinnelig fra Finland uansett.... Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Riktig. Bare se på ITavisen: - Torvalds har skylda Ved å gjøre operativsystemer med multiprosessor-støtte tilgjengelig i land som USA har innført eksportrestriksjoner mot, bidrar Linux og åpen kode direkte til å sette disse landene i stand til å drive våpenforskning på høyt nivå, heter det. Landene som nevnes er Nord-Korea, Libya. Syria, Iran og Cuba. som USA har innført eksportrestriksjoner mot... Ser ikke helt problemet i å eksportere Linux fra et annet land. Det kommer jo opprinnelig fra Finland uansett.... Verden er fantastisk... Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Windows XP en brannmur innebygget i seg, som aktiveres når man installerer windows XP og den skal liksom være bra. tviler på det for det er allerede funnet sikkerthetshull i den.. Det var mange som ver veldig skeptisk til branmuren, etter de prøvde den trekte alle tilbake krittiken sin. Alså ikke bare negativt. Men linux er sikkert sikrere, det kommer veldig ann på hvordan man setter det opp. btw. Viss du vil ha et sikkert OS så skaff deg OpenBSD, det har bare hatt 1 sikkerhets feil på 7 år!! joda, men går det an å bruke OpenBSD som destkop os da? hvis det gjør det så kan det være noe å teste i løpet av noen måneder. høres jo veldig stabilt ut da. i Windows så finner man vel 1 sikkerhetsfeil per dag tenker jeg. hehe :oops: jeg legger merke til at ikke alle er linux fantaster på dette linux forumet, men jeg er iallefall en av dem som er en stor tilhenger av linux/unix. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 OpenBSD kan brukes som desktop-OS på lik linje som andre BSD'er, men du må regne med litt knoting (hva er vel livet uten det) og kompilering... Kompiler X og KDE, så er du igang MarcelSB Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Det var mange som ver veldig skeptisk til branmuren, etter de prøvde den trekte alle tilbake krittiken sin. Alså ikke bare negativt. Men linux er sikkert sikrere, det kommer veldig ann på hvordan man setter det opp. btw. Viss du vil ha et sikkert OS så skaff deg OpenBSD, det har bare hatt 1 sikkerhets feil på 7 år!! Det er ikke noe problem å gjøre ei maskin som ikke kjører server-tjenester mot nettet rimelig bombesikker mot inntrengere. Hvis man ikke kjører noen server-tjenester, kommer jo ingen inn! Windows XP er ikke et server-OS, ergo... *BSD/Linux uten server-tjenester vil være helt umulig å komme seg inn på, firewall eller ikke. Problemet er å sikre tjenere, som jo nødvendigvis må ha åpne porter mot omverdenen og akseptere innkommende forbindelser. Der ligger OpenBSD laangt framme. Mange flipper ut når de installerer firewall i Windows og ser alle popup-meldingene om portscans o.l. Men så lenge man tetter igjen hullene og skrur av server-tjenester, kjører windows-update og ikke installerer crapware som gator og kazaa er man fantastisk trygg, tror i alle fall jeg. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 I Windows så finner man vel 1 sikkerhetsfeil per dag tenker jeg.Ikke mer? :wink: Lenke til kommentar
iDude Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Pokker... Skulle kjøpt Aksjer i SCO gitt. Slik som SCO-sjefen gjorde i Mars, sjekk denne .... 200.000 SCO-aksjer til McBride, litt av en luring ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå