Moonshine Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Red Hat 9.0 | Lydkort problem Jeg har følgende problem: Lydkortet fungerer ikke. Det står i dette dokumentet fra redhat at mitt lydkort er kompatibelt. Når jeg kjører redhat-config-soundcard kommer følgende feilmeldinger: modprobe: Can't locate module disabled sox: Can't open output file '/dev/dsp': No such device -9 Noen som har lignende erfaringer, evt en løsning på problemet? Lenke til kommentar
_Nitro_ Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Hei du! Det du kan gjøre er å åpne en console. Logg deg inn som root og skrive følgende. modprobe emu10k1 chmod 777 /dev/dsp chmod 777 /dev/mixer Så funker lyden til alle brukerne. Lykke til Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Mulig jeg feiler, men er litt ny -> [root@me /]# modprobe emu10k1 bash: modprobe: command not found Lenke til kommentar
_Nitro_ Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Prøv med insmod emu10k1 Du mangler pakken som inneholder modprobe. Nå er jeg ikke så sikker vilken pakke den ligger under. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 [root@me]# insmod bash: insmod: command not found Argh. Noen som har noen urler, slik at jeg kan få installert noen commands? :wink: Lenke til kommentar
iDude Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 [root@me]# insmod bash: insmod: command not found Argh. Noen som har noen urler, slik at jeg kan få installert noen commands? :wink: Du har de helt sikkert på systemet, men stien (PATH) er ikke satt rett. Prøv med "locate insmod", eller se i "/usr/sbin" eller "/sbin". Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 (jonas) - du må huske at hvis du bare skriver: su, og logger inn som root så får du ikke tilgang til sbin.. Derfor må du skrive "su -" så får du en ny PATH Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 (jonas) - du må huske at hvis du bare skriver: su, og logger inn som root så får du ikke tilgang til sbin.. Derfor må du skrive "su -" så får du en ny PATH Jeg får ny path av bare su, men den er noe amputert. Inkluderer ikke /opt/kde/bin, /opt/qt/bin, /usr/local/bin o.l. Men /sbin og /usr/sbin kommer med! Til saken: Last ned og installer denne du. Da funker iallefall modprobe/insmod/lsmod/rmmod, men lyden gjenstår. Jeg kan anbefale deg å kjøre inn ALSA, selv om OSS (som RH9 bruker) også støtter ditt kort. Begrunnelse: Lydkvalitet, bedre mixing, og det er ALSA som kommer i 2.6 Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 ..prøv med "locate insmod", eller se i "/usr/sbin" eller "/sbin". Perfekt. Da funket det med insmod og modprobe. AMDfan, _Nitro_, ibrotha: Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Fraction Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Dette var sprøtt for RH9 tok mitt SB Live Platinum uten problemer. Lenke til kommentar
Flavabone Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Mitt SB Live! Value fønker åsså rett ut av boxen.... Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Hallo, dette er RedHat vi snakker om! Overrasker meg ikke akkurat MarcelSB Lenke til kommentar
iDude Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Hallo, dette er RedHat vi snakker om! Overrasker meg ikke akkurat MarcelSB Øy! Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Hallo, dette er RedHat vi snakker om! Overrasker meg ikke akkurat MarcelSB Utrolig at du skrev en "Disse RedHat"-post UTEN å nevne SuSE... Men, akkurat det samme kortet funket out of the box host meg i RH8 Lenke til kommentar
Klette Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Hallo, dette er RedHat vi snakker om! Overrasker meg ikke akkurat MarcelSB Utrolig at du skrev en "Disse RedHat"-post UTEN å nevne SuSE... Men, akkurat det samme kortet funket out of the box host meg i RH8 Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Hallo, dette er RedHat vi snakker om! Overrasker meg ikke akkurat MarcelSB *klikk* *Rat-tat-tat-tat-ta* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå