Xp3ri3nZ Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Skuffende spill. Jeg svidde av 400 kr i håp om å underholde meg nå i sommerferien. Spillet så lovende ut, men når du faktisk sitter og spiller det, er det så simpelt og dårlig at det ikke er til å tro. Det hørtes ikke bra ut! Eg har blitt ganske kresen på spill dei siste åra. Er det ikke mulig og få prøve dette spillet i noen dager ?? Trial opplegg? Domt at hvis det ikke er mulighet får det! Lenke til kommentar
Ooze Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Så traileren til dette for en stund tilbake å håpet på et rått spill men slik gikk det ikke. Har nå brukt ca 20 timer på dette å jo mer jeg spiller jo mer får jeg lyst til å kaste pcen ut vinduet. Det hele er jo en god ide men det ser ut som de skulle brukt ihvertfall noen måneder til på å utvikle det. Min meninger... Bra ting: -Morro å kunne fikse din person akkurat slik du vil med klær og det som hører til. -Lage egen musikk. -Fikse biler. Dårlige ting: -Samme oppdrag igjen og igjen, 5 forskjellige som bare bytter navn og steder. -Dårlig kjøring, bilene ser ut som og føles som de sklir på is uten mål og mening. -Stygg grafikk i byen. -Dårlig tutorial, måtte lete på nettet etter hva jeg skulle trykke på. -Random motstandere og lag, ikke lett å akkurat ha begynt når du møter på et lag på 4 som har lagt over 100 timer bak seg. -Den med det beste våpenet vinner. -Utrolig lange loade-tider Men så hender det en sjelden gang at du blir med i en gruppe som faktisk duger, å du kommer mot noen som ikke har peiling, da er det godt å eie folk. Spillet høres kansje dårlig ut etter alt jeg har skrevet men prøv det å døm selv. Dette er et spill du går fort lei. Lenke til kommentar
Balleflass Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 spillte Beta'n ei god stønn og gikk fort kjei jeg også. spillet finns ikke dypt på et eneste punkt. det er ikke verdt å betale i mndn for. dem må fikse oppgradaga, fysikken, og legge til mye flere våpen, skills og weapon modifications. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Personlig liker jeg spillet mer og mer jo mer jeg spiller. Har funnet noen som jeg spiller mer eller mindre fast med (er ikke noe clan eller noe), og det høyner opplevelsen betraktelig. Som oftest betyr ikke selve oppdraget så alt for mye, siden du ganske raskt møter på motstandere, og det hele ender opp i en storslagen krig midt i gatene. Har ventet lenge på et spill hvor du får spilt "politi og røver" i en sandkasse, og sånn sett er det ingen spill som tilbyr det samme. Lenke til kommentar
Balleflass Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 hva er det som gjør APB til sandbox? Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 hva er det som gjør APB til sandbox? Kanskje ikke ekte sandbox, men "open world". I motsetning til f.eks. SWAT 4, hvor du får leke politi kun på små brett. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 "Open world" er jo det vi kaller for "sandbox". http://en.wikipedia.org/wiki/Open_world Lenke til kommentar
Balleflass Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Sandbox er jo et begrep som er veldig vanskelig å definere siden alle har sine oppfatninger av det. f.ex for meg så er det eneste ekte Sandbox spillene Eve Online og Star Wars Galaxies. Jeg krever playermade Citys/Trading hubs, playermade Equipment, helst Contracts som i Eve og masse mer, men per dags dato så er dette veldig komplisert for den vanlige Gamern i gata Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 "Open world" er jo det vi kaller for "sandbox". http://en.wikipedia.org/wiki/Open_world Leste du den artikkelen du linket til? Den sier jo at Open world og free-roaming handler om at det ikke er begrensninger på bevegelsesfriheten, som usynlige barrierer og små level, mens sandbox handler om selve spillmekanikken, muligheten til å spille kreativt uten at det finnes en "riktig" måte å spille på. APB hører definitivt til førstnevnte, men om det er sandbox kan diskuteres. Du har muligheten til å spille kreativt til en viss grad, men tanke på utseende på bil, karakter, klær, type våpen/taktikk (sniper, LTL, medium distanse assault rifle, short range hagle), du kan stikke av eller slåss, bli rik uten å gjøre missions, påvirke utseende på byen med egendesignede plakater og tagginger etc. Men du kan ikke påvirke selve verden rundt deg nevneverdig, så et ekte sandbox-spill er det nok ikke. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) Tydlig du ikke leste. Trykk på "sandbox" i artikkelen, så ser du at Open World, og sandbox er brukt "interchangeably". Du blir sent til "Nonlinear gameplay", som igjen forklarer Open World/sandbox. Endret 11. juli 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 12. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2010 Tydlig du ikke leste. Trykk på "sandbox" i artikkelen, så ser du at Open World, og sandbox er brukt "interchangeably". Du blir sent til "Nonlinear gameplay", som igjen forklarer Open World/sandbox. Det står "sometimes used interchangeably". Driver (1999) er et Open World spill, men vil ikke kalle det sandbox. Garry's Mod (2005) er et sandbox/nonlinear spill. Men det har ikke en verden du kan utforske på samme måte som Driver, så vil ikke kalle det Open World. Men ofte er Open World også Sandbox, som EVE Online. Men det går an å være det ene uten å være det andre. Slik er i alle fall min oppfatning. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 When you play the game of thrones, you win or you die. George R.R. Martin? Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 When you play the game of thrones, you win or you die. George R.R. Martin? Naturligvis Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Noen som har noen meninger om oppgraderingene av karaktere og våpen i APB? Ser ut som det har større betydning enn tidligere anntatt - Har du beste oppgraderingene, vinner du nesten uansett. Lenke til kommentar
Balleflass Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 APB er flawed etter min mening. syns GTA4 multiplayer var mye bedre. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Noen som har noen meninger om oppgraderingene av karaktere og våpen i APB? Ser ut som det har større betydning enn tidligere anntatt - Har du beste oppgraderingene, vinner du nesten uansett. Helt umulig er det ikke. Det er ikke som en lvl [insert any number between 1-75] vs en lvl 80 i wow heller da. Men ja, de gav for store forskjeller i ett spill som liksom skulle basere seg utelukkende på skill for at du skulle vinne. Det at du kan bruke ting før du kan unlocke dem (som regel) virker også som ett kynisk forsøk på å få deg til å bruke penger på cash eller de derre andre poenga, for å kjøpe slike upgrades på markedet. Skjønt jeg har aldri hatt problemer med cash i det spillet heller da. Endret 16. juli 2010 av MrLee Lenke til kommentar
Chiasm Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Noen som har noen meninger om oppgraderingene av karaktere og våpen i APB? Ser ut som det har større betydning enn tidligere anntatt - Har du beste oppgraderingene, vinner du nesten uansett. Oppgraderingene ble nerfet ganske kraftig fra beta, IIRC så ble savage (skade) og dampening (lavere spread/rekyl) halvert. Jeg og en kompis som spiller litt innimellom vinner ofte mot folk som har dobbelt så høy rating, med 3-slot N-Tecs og en drøss med character upgrades. Vi kommuniserer via skype, og kjenner byen godt da vi har begge spilt betaen siden før jul. Er skill + koordinasjon lik på begge lag vinner selvsagt de med best utstyr. Selv syns jeg dette blir tullete i et FPS. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Samarbeid er nøkkelen ja, Jeg og en kompis er rimelig råtne til å skyte, men med samarbeid, så vinner vi Beste eksempelet var en VIP dust som gjemte seg på ett tak i Waterfront der det bare er en vei opp. Vi skiftet til bolt action snipers og brukte skype til å koordinere skuddene våre slik at vi fikk double tappet ham sammen idet han viste seg over kanten ett øyeblikk. Endret 16. juli 2010 av MrLee Lenke til kommentar
Balleflass Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 håper dem legger til Scope sikte som kan brukes, og at pris/timen kan synke litt mer, og at det kommer litt flere forskjellige upgrades og våpen så kanskje jeg joiner inn men hittil så er det endel som må fikses. kan hende jeg kommer tilbake når vintern nærmer seg Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Synes nok det fortsatt er for stor forskjell mellom en ny karakter og en som har 3 slot upgrades på karakteren og våpenet, hvis det stemmer at det ble nerfet siden beta. Men de tre største problemene, slik jeg ser det, er uansett match-making, respawning og strukturen på byen. 1. Med bedre matc-hmaking spiller det mindre rolle at folk med upgrades gruser deg lett, siden du aldri møter dem likevel. 2. Hvis du må angripe en posisjon for å raide ( eller spraye over eller annet som tar tid) dukker folk du nettop har drept opp igjen og ødelegger raid-inga hvis du har drept dem fra en mellomstor avstand og må løpe bort til døra du skal slå inn først. På den måten er det litt dumt at fienden respawner kjapt, og like i nærheten. På den andre siden er det kjipt å være VIP og respawne i nærheten av fienden, og ofte midt i gaten uten en bil eller andre på ditt lag i sikte, for så å plutselig få minst fire stykker i en bil etter seg. Da er man fort ferdig som pop-stjerne. 3. Det finnes plasser i byen som det er for lett å forsvare. Alt som trengs er at det er mulig å komme seg opp på bygningene rundt, men de har naturligvis alltid dører som ikke kan åpnes. Spesielt irriterende med et visst warehouse en kan klatre opp på taket på, får så å sprenge bort eneste vei opp. Annet: -Få mer tid til å fullføre oppdrag. Ofte blir en spennende shoot-out ødelagt av at tiden er ute. Det er ofte tilfeldig hvem som vinner når tiden er ute, mens en mer tydelig vinner kunne blitt "kåret" hvis en hadde fått drepe hverandre i fred. En bedre løsning er å ha "overtid" med sudden death når normal tid er ute, eller andre "winning conditions" som antall liv, som enkelte oppdrag allerede har. Bare VIP-oppdragene har nok tid. Der blir ofte oppdraget avgjort av andre ting enn tiden, slik det skal være (VIP-en blir drept, eller hele motstanderlaget blir drept nok ganger). (hadde noe mer, men kommer ikke på det. er for trøtt.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå