Gå til innhold

Generell diskusjon rundt APB: All Points Bulletin

Anbefalte innlegg

All_Points_Bulletin.jpg

APB: All Points Bulletin er GTA-lignende "MMO" med to sider; Enforcers og Criminals. I tillegg til det du vanligvis assosierer med GTA-spill, har APB stor fokus på "customisation". Ikke bare på utseendet på karakterene, men også biler, musikk, stemmer, tags og logoer. Du kan faktisk selge dine egne design eller musikk i spillet, og du kan visstnok også tjene poeng som kan brukes til å betale for spill-regninga ved å selge ting til andre spillere.

Men for min del er det at du kan kjøre rundt i en by full av andre spillere og løse oppdrag, leke politi og generelt sett lage kaos som er appelerende. Har ikke prøvd betaen eller noe, men ser lovende ut av det jeg har sett. Her er et par højdare:

Action

http://www.youtube.com/watch?v=mVdIVPzrnFk

Musikk

http://www.youtube.com/watch?v=aSspRzlUDo4

Bil-modifisering

http://www.youtube.com/watch?v=gShFhN_gDRk

Bakdelen er at, selv om det ikke virket slik til å begynne med, må man betale for å spille (dog ikke i sosial-hubbene). Men får se om det er verdt det når det kommer ut.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det største problemet spillet har er at det virker som om det er bygget baklengs. Hele customization/barbiedukke-greien er veldig bra og velpolert, men når selve gameplayet føles som en ettertanke, så blir det fort et fryktelig tynt grunnlag å skulle koke subscription-suppe på.

Stort sett kan man spille GTA IV online og få samme opplevelse som APB per i dag tilbyr. Dog uten customization, men til gjengjeld med logisk fysikk og noenlunde balanserte våpen. Å forvente at folk skal betale per time eller per måned for å spille en politi- og røver-versjon av Team Fortress 2 er ... Freidig. Jeg likte Crackdown, men jeg tror ikke jeg skrur av all kritisk sans når det gjelder RTWs videre produkter likevel.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

For min del hadde jeg forhåpninger til APB, spesielt etter å ha sett videoer av character creation bl.a.

Kom med i beta tidligere i år, men gikk lei etter et par timer spilling. Følte det ble det samme om og om igjen, og at combat systemet var altfor simplistisk og basic.

Ville kanskje vurdert spillet hvis det kun var snakk om en engangskostnad ved kjøp. Å betale for spilletid kommer dog ikke på tale for min del, til det mangler spillet altfor mye.

Lenke til kommentar

La oss snu det rundt litt - ville du abonnert på et skytespill med to kart, en våpenvariasjon som fullstendig ubetydeliggjøres fordi kartene gjør slik at to spesifikke våpen ligger hestehoder foran alt annet uansett situasjon, som i tillegg kommer med fysikk- og skademodeller fra tidlig nittitall?

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

fysikkmotorn er uber-elendig i APB. bilkjøringa er umulig.

Er nesten så jeg kan si at jeg vet at dette ikke blir no woohoo. kan egentlig ikke tenke meg noe som er virkelig bra med spillet som kan trekke meg mot det. det er bare genuint kjedelig på alle punkter. sorry hvis jeg virker bittelittegrann pessimistisk men er en smule lei alle MMOene som har kommet de 3-4 siste årene siden absolutt alle har skuffa meg i hue og rævva.

well well. blir fortsatt sittende med EvE Online da ;)

Endret av Timmeyh
Lenke til kommentar

fysikkmotorn er uber-elendig i APB. bilkjøringa er umulig.

Er nesten så jeg kan si at jeg vet at dette ikke blir no woohoo. kan egentlig ikke tenke meg noe som er virkelig bra med spillet som kan trekke meg mot det. det er bare genuint kjedelig på alle punkter.

Må si meg veldig enig i det du sier her. Gikk inn i betan og følte at det her hadde potensialle, men det skuffet meg på samtlige punkter. Sendte noen mails og lage noen forumposter med tilbakemeldinger, men følte ikke at disse ble tatt noe tak i. Skuffende spill for å være ærlig.

Lenke til kommentar

nå har jo ikke spillet kommet ut enda da, selv om beta'en ikke helt viste så masse av de spille kan gi tilbake til spilleren når den endelige versonen kommer, så kan en ikke kritisere beta ut ifra full versonen som kommer 2 juli.

jeg er enig i att de trenger noe fin puss her og der, men jeg tipper i løpet av noen mnd, så er spillet blit mye bedre. jeg har kjøpt de, jeg spiller pre-order beta nå, og er igrunn veldig fornøyd med de jeg har sett, til tross for noen game-crash, og error msg, men dette vil bli fixet, så lenge folk kjøper spillet.

Lenke til kommentar

spilte selv betaen.

var veldig artig til å begynne med, men ble fort litt for ensformig.

ser for meg at man kan bruke en del tid i de editor greiene, men spillbarheten blir for dårlig for meg.

som andre nevner kan det jo hende at de får noe finpuss på mot lansering da.

Lenke til kommentar

nå har jo ikke spillet kommet ut enda da, selv om beta'en ikke helt viste så masse av de men dette vil bli fixet, så lenge folk kjøper spillet.

Dessverre er dette en fullstendig bakvendt tankegang når det gjelder å utvikle spill, og i seg selv en god grunn til å styre unna APB.

Det mest dramatiske de har gjort i løpet av de siste par månedene før release, er å nerfe upgrades, sammen med NFAS og Obir, i et desperat forsøk på å bringe en form for balanse inn i spillet. Det virket sånn halvveis - i stedet for at alle bruker N-Tec og Obir, bruker alle nå N-Tec og OCA. Slik som spillet er per nu både i KttC og på PTW-serveren er ca. slik det vil være ved release. Andre ting som kjennetegner gode skytespill - f.eks. at et skudd i tåen ikke har nøyaktig samme effekt som et skudd i hodet, slik det er i APB - kommer vi nok aldri til å se.

Lenke til kommentar

Er enig i at det er skuffende at når spill kommer med en nyvinning som forventes å kopieres av alle lignende spill i framtiden (som omgivelser som kan bli ødelagt, skade på individuelle kroppsdeler) så blir disse ignorert i helt nye spill. Lokalisert skade kom jo for over 10 år siden. Skulle nesten tro det var standard i alle skytespill.

http://www.youtube.com/watch?v=bg0TCoVL6g0

Fra 2002.

Lenke til kommentar

Har prøvd spillet hos en venn. Jeg hadde det gøy men det er kansje som dere sier, det er gøy i starten men det blir kjedelig etterhvert. Jeg ble litt forbauset når vennen fortalte meg at det finns en månedelig subscription eller du kan kjøpe timer.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte det for å få betakey. Spillet virka greit nok. Dette er jo bare en demo, så forhåpentligvis så er fullversjonen bedre. Dette med subscription var jeg ikke klar over, det gjør meg litt skeptisk til at jeg kommer til å spille det.

Lenke til kommentar

Det med å kjøpe timer er nesten en "standard" i asia.

Ser ikke helt noen grunn til å være skeptisk til noe som helst av systemet.

Er du en "flink" spiller så kan du faktisk klare å spille helt gratis :)

Vi er ikke i Asia nå, vi er i Ameropa. Her betaler vi ikke store summer for lovnader så lenge de ikke har noe å vise til, og personlig liker jeg ikke ideen om at jeg må "jobbe" hver gang jeg logger på for å betale for spilletiden. Jeg vil ha fri, og gjøre som jeg vil.

Dessuten... må ikke du være dyktig med musikk eller grafisk design for å spille gratis? Hvis du er en jævel å skyte folk blir det vel ikke billigere å spille for det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...