Gjest TS Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 De siste 2-3 nettene har jeg hatt veldig vanskelig for å sove. Eller, jeg ligger en stund, så sovner jeg, men våkner igjen etter noen minutter. Dette gjentar seg flere ganger, og når jeg våkner igjen er jeg alltid skikkelig sint (i halvsøvne) for at jeg ikke klarte å sovne den gangen heller. Det føles ut som jeg blir nektet adgang til drømmeland, og sparket ut! Kjenner sinnet komme nå når jeg tenker over det også. Får lyst til å slå hardt i bordet! Det skal sies at det har vært veldig varmt de siste nettene, og jeg har store vanskeligheter med å finne balansen mellom altfor varmt (under dyna), og altfor kaldt (uten dyna). Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Men jeg sovner alltid til slutt (etter flere timer). Lenke til kommentar
koots Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 De siste 2-3 nettene har jeg hatt veldig vanskelig for å sove. Eller, jeg ligger en stund, så sovner jeg, men våkner igjen etter noen minutter. Dette gjentar seg flere ganger, og når jeg våkner igjen er jeg alltid skikkelig sint (i halvsøvne) for at jeg ikke klarte å sovne den gangen heller. Det føles ut som jeg blir nektet adgang til drømmeland, og sparket ut! Kjenner sinnet komme nå når jeg tenker over det også. Får lyst til å slå hardt i bordet! Det skal sies at det har vært veldig varmt de siste nettene, og jeg har store vanskeligheter med å finne balansen mellom altfor varmt (under dyna), og altfor kaldt (uten dyna). Åpne vinduet eller tynnere dyne? Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Men jeg tror egentlig problemet går utenfor senga. Her jeg sitter akkurat nå kjennes det ut som nervene er i helspenn. Klarer ikke slappe av ordentlig. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Kjenner meg igjen med din fustrasjon. Ekstra kjipt når man skal tidlig opp dagen etterpå Har dessverre ikke funnet en bra løsning :/ Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Du har nok mest sannsynlig slått ut døgnrytmen din. Det er den som gjør at du faller i seng på et bestemt tidspunkt, for så å våkne når man skal opp igjen. En fin måte for å fikse døgnrytmen er, enten og sitte lenge oppe for så og stå opp tidlig. Eller være oppe hele natta, og neste dag. Slik at du blir rimelig trøtt på kvelden, og sovner tidlig. Legger du deg for eksempel i 10 tiden, så bør du helst stå opp klokken 7. Dagene etter kan du legge deg klokken 11-12, og stå opp til vanlig tid. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Valium? Stotter forslaget om tynnare dyne, daarleg sovn kan resultere i allskens lidelsar. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Ingenting gjør det vanskeligere å sove enn å tenke på at "nå MÅ man sove"... Vet det ikke høres ut som et bra tips, men forsøk å tømme tankene / ikke ta med deg tankene i senga. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Bra sagt, jeg kan sovne på sekunde om jeg bare ligger meg nedpå. Men hvis jeg skal legge meg pga jeg må sove nå så kan jeg ligge i timer. Har "normal" døgnrytme. 1 Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Leon: prøvde å trykke på det plusstegnet, måtte finne ut hva den gjorde (klødde i fingeren!). Hva gjør den egentlig? Betyr det nå at svaret ditt er godt ut i fra min mening? At svar/innlegg kan få flere poeng etter hvor bra det er? Smart smart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå