Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sint i senga

Gjest TS

Anbefalte innlegg

De siste 2-3 nettene har jeg hatt veldig vanskelig for å sove. Eller, jeg ligger en stund, så sovner jeg, men våkner igjen etter noen minutter. Dette gjentar seg flere ganger, og når jeg våkner igjen er jeg alltid skikkelig sint (i halvsøvne) for at jeg ikke klarte å sovne den gangen heller. Det føles ut som jeg blir nektet adgang til drømmeland, og sparket ut!

Kjenner sinnet komme nå når jeg tenker over det også. Får lyst til å slå hardt i bordet!

Det skal sies at det har vært veldig varmt de siste nettene, og jeg har store vanskeligheter med å finne balansen mellom altfor varmt (under dyna), og altfor kaldt (uten dyna).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De siste 2-3 nettene har jeg hatt veldig vanskelig for å sove. Eller, jeg ligger en stund, så sovner jeg, men våkner igjen etter noen minutter. Dette gjentar seg flere ganger, og når jeg våkner igjen er jeg alltid skikkelig sint (i halvsøvne) for at jeg ikke klarte å sovne den gangen heller. Det føles ut som jeg blir nektet adgang til drømmeland, og sparket ut!

Kjenner sinnet komme nå når jeg tenker over det også. Får lyst til å slå hardt i bordet!

Det skal sies at det har vært veldig varmt de siste nettene, og jeg har store vanskeligheter med å finne balansen mellom altfor varmt (under dyna), og altfor kaldt (uten dyna).

Åpne vinduet eller tynnere dyne?

Lenke til kommentar

Men jeg tror egentlig problemet går utenfor senga. Her jeg sitter akkurat nå kjennes det ut som nervene er i helspenn. Klarer ikke slappe av ordentlig.

Lenke til kommentar

Du har nok mest sannsynlig slått ut døgnrytmen din. Det er den som gjør at du faller i seng på et bestemt tidspunkt, for så å våkne når man skal opp igjen.

En fin måte for å fikse døgnrytmen er, enten og sitte lenge oppe for så og stå opp tidlig. Eller være oppe hele natta, og neste dag. Slik at du blir rimelig trøtt på kvelden, og sovner tidlig. Legger du deg for eksempel i 10 tiden, så bør du helst stå opp klokken 7. Dagene etter kan du legge deg klokken 11-12, og stå opp til vanlig tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...