Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Historie eksamen - Norge under, mellom og etter verdenskrigene

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg litt med muntlig historie eksamen?

Oppgave: Tema 4; Norge under, mellom og etter de to verdenskriger. Verdenshistoriens innvirken på Norge.

Jeg skal holde et foredrag på 10 minutter om Norge under, mellom og etter verdenskrigene. Dette klarer jeg fint. Men det er noe jeg sliter litt med. Det står også at jeg skal si litt om verdenshistoriens innvirken på Norge.

Kunne dere ha hjulpet meg litt her? Gitt meg tips om hva jeg skal si?

Det blir 10 minutter med foredrag, og 20 minutter med spm fra sensor / svar fra meg.

Håper dere kan hjelpe!

Dere kan enten svare her, eller sende meg pm :)

Endret av khoa1991
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei folkens! Jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg litt med muntlig historie eksamen?

Oppgave: Tema 4; Norge under, mellom og etter de to verdenskriger. Verdenshistoriens innvirken på Norge.

Jeg skal holde et foredrag på 10 minutter om Norge under, mellom og etter verdenskrigene. Dette klarer jeg fint. Men det er noe jeg sliter litt med. Det står også at jeg skal si litt om verdenshistoriens innvirken på Norge.

Kunne dere ha hjulpet meg litt her? Gitt meg tips om hva jeg skal si?

Det blir 10 minutter med foredrag, og 20 minutter med spm fra sensor / svar fra meg.

Håper dere kan hjelpe!

Dere kan enten svare her, eller sende meg pm :)

Kom opp i historie jeg også, med med temaet "Nasjonalstatar og koloniar i perioden 1915 - 1914".

Du kan for eksempel ta for deg nøytralitet og problemet rundt nøytralitet og Storbritannia og Tyskland. Altmarksaffæren, hvorfor Norge ble invadert, og se litt på hva vi gjorde for å forhindre angrepet.

Er mye stoff om akkurat det der om en leter ;)

EDIT: Beklager, men så ikke datering på innlegget før nå. Skal vel snart inn til "avhør" du nå. Slik som skjer når en bruker Google og trykker på det første og beste. Du får uansett ha lykke til ;)

Endret av fiLLLipnet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...