Igaro Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Når jeg skrur volumet høyt opp på anlegget i bilen, kommer det en hakkelyd..Hakker midt i sangene. Er ikke CDplata det er hakk i da jeg både har prøvd flere CDer og usb. Har 2 høytalere fremme, 2 hattehøytalere og 2 10" subber + 1 forsterker. Kan det være at den forsterkeren ikke greier å drive alt og at det derfor blir hakkelyd? (mangel på strøm til å drive det elns?) Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Bare å regne ut hvor mye de maks trekker og se om det er mer enn forsterkeren klarer å levere. Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Bare å regne ut hvor mye de maks trekker og se om det er mer enn forsterkeren klarer å levere Hvor mye hva trekker? Høyttalerne?? Endret 13. juni 2010 av transmedia.no Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Om dette skjer kun midt i sangene så er det nok spilleren som har problemer. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 HVILKEN forsterker, og HVILKE høyttalere, og hvordan er det koblet opp mot forsterkeren? Lenke til kommentar
Igaro Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Har prøvd å stille på DVD-spilleren min slik at bare hattehøytalerne spiller, og da kommer det ikke hakkelyd når jeg skrur opp volumet. Det er når det blir mye bråk i sangene (f.eks. i refreng) at den begynner å hakke når jeg har høyt volum.. Om høytalerne hadde vært sprengt hadde det vel kommet skurrelyd istedetfor hakking.. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Bare å regne ut hvor mye de maks trekker og se om det er mer enn forsterkeren klarer å levere. Det har overhodet ingenting med saken å gjøre! Om høyttaleren tåler 50 eller 5000W betyr fint lite når forsterkeren ikke orker å spille så høyt som man ønsker. I dette tilfelle kan det være for lav impedanse for forsterkeren, evt for tynn strømkabel. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Og det var nettopp derfor jeg spurte som jeg gjorde.... så hvis trådstarter svarer på det, så kan vi fort finne ut om forsterkeren takler lasten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå