Gå til innhold

Skuffa av ytelse etter oppgradering

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ny pc i sommer og har lagt inn mye penger i det. Men eg må si eg føler meg litt skuffet. Så derfor tenkte eg å spør va fps dere ligger i forskjellige spill. Eg er ikke helt fps hore, men eg mener får å nyte et spill så bør man ligge min 40 til 60 fps? Er dere enige i det? På 20 og 25 så merker du veldig godt at det hakker.

Eg kjøpte først 5870 til min gamle pc i mai, så kjøpte eg AMD med 6 kjerner blackedtion. Klokka denne opp til 3.6ghz og har 4gig ddr 3 ram.

Trodde nå eg fikk ny prossesor og ram at ytelsen i fks Metro skulle gå opp, lå på 30 fps pluss minus på high. Etter eg hadde montert pcen så lå eg forsatt på 30 fps. Så det vill da si at det er skjermkortet som er flaskehalsen her. Det syns eg er litt drøyt nå eg har gitt 3500,- kr får et skjermkort!

Men på GTA så merket eg en betydelig forskjell ligger nå på 40-60 i fps på alt på high, uten om night shadows og Drawdistanse på 70prosent

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Metro 2033 kneler faktisk til og med CrossFire 5870, klarer meg nesten hakkfritt med mitt Tri Fire oppsett.

5970 + 5870 men merker at det ikke går helt mykt til tider.

Da til CPU har jeg en Core i7 920 eller Xeon W3520 om du skal være korrekt klokket til 4GHz.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Hvilken prosessor hadde du før? Hexacores får nemlig ikke utnyttet alle kjernene sine i alle spill.

Det er forresten ikke lov til mer enn 4 linjer i signatur. ;)

Skal fikse det

Metro 2033 kneler faktisk til og med CrossFire 5870, klarer meg nesten hakkfritt med mitt Tri Fire oppsett.

5970 + 5870 men merker at det ikke går helt mykt til tider.

Da til CPU har jeg en Core i7 920 eller Xeon W3520 om du skal være korrekt klokket til 4GHz.

Kjører du 16x8x8x da ? Eller det blir vell 16x16x8? Kan du har 5870+5970 i crossfire? Trodde korta måtte ver 100 prosent like?

Fps ligger du på i Metro? Alt på hig? kjører du mm2 eller aa16?

Kan det hende at Metro er dårlig optimalisert siden Crossfire kneler til og med

Endret av Xp3ri3nZ
Lenke til kommentar

Metro er dårlig optimalisert, har ikke sjekket FPSen helt nøyaktig men vil anta jeg faller ned rundt 30 i allefall, kan ta en sjekk med FRAPS nå som jeg har fått det på stell.

Nei, jeg kjører teknisk sett oppsettet mitt på x16 x16 hadde fått det også med 3 fysiske kort da jeg har E759 Classified med NF200.

Reellt sett så kjører 5970'n med 8x internt da det har en bridgechip og kun en x16 link inn.

Lenke til kommentar

Okay :) Har funnet ut at det ikke er vits å overklokke mer herken cpu eller skjermkortet, overklokka skjermkoret gjennom ati overdrive til max, men steg ikke en eneste fps. Har lest om folk som sitter på Crossfire 5870 x2 og forsatt ligger på 30 til 35 i fps i Metro. Og eg ligger på 30 med 1 5870.

Lenke til kommentar

Er ikke snakk om mangel på kraft, er tross alt Nvidia optimalisert og at ATi leker catch up grunnet at de aldri fikk noe skikkelig info fra utviklerne (Skjer med NV sine prosjekter.).

Men drar spillet ok på nesten maks med Tri Fire så jeg er fornøyd, har fullført det også da og da er det ikke så interresant lenger.

Lenke til kommentar

Okay ja vannvitg som det spillet krever! Så spill vill ha forsjellig ytelse alt etter hviken skjermkort produsent som er med på leken fra starten av?

Ser jo stadig at det står Game made for Nvidia osv diverse sånne slagord.

Installerte Assasin Creed 2 i dag, ligger på 60-62 fps alt på maks, det gjekk som en drøm :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...