Gå til innhold

Hva er "riktig" skjermkort for ikke-spiller?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skjermkortet mitt har akkurat tatt kvelden, PC'en gikk i stå og det luktet svidd.. åpnet opp og der hadde viften kilt seg og dratt seg ut av holderen.. trenger derfor nytt skjermkort.

Har søkt rundt på nettet og prøvd å finne ut hva jeg trenger i et par dager nå, men blir bare mer forvirret jo mer jeg leser.. Hvis det er noen som kan gi meg ett godt råd så blir jeg veldig takknemlig.

Det jeg ser etter er:

- PCIe kort

- Bruker ikke PC til spilling

- Bruker PC til: bilderedigering, mediaserver, internett, mail og sånn

- Så stille som mulig - vifteløs?

Er ikke på et stramt budsjett så jeg ser ikke etter å spare meg til fant, men er jo ikke noe poeng å bruke for mye heller... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du blir nok fornøyd med et rimeligere kort også. Men er jo greit å kunne fyre opp noen nye spill også =)

Skal du overhodet ikke spille, kan du gå for et rimeligere kort i Hd serien til ati som også er passivt kjølt. Feks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580541

Her får du støtte for Hd avspilling, et lydløst kort og hdmi, Men du har ikke den muligheten til å spille nye spill slik 5750 kortet har. :thumbup:

Lenke til kommentar

5450'n henger overraskende godt meg i svingene til spillbruk også, bare du ikke krever høy oppløsning.

Har faktisk sett dette kortet trekke Borderlands svært godt, riktignok ikke på langt nær av hva mitt Tri Fire oppsett kan yte, men da igjen ett godt skjermkort til den prisen.

Om du bare skal sitte i 2D og heller ikke dra noe HD film eller noe så kan du trygt kjøpe billigste skrapet du finner :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...