von Björckhoven Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Har lyst på LP-spiller. Anlegget mitt består av et par Snell B-minor (høyttalere), Plinius SA-100 (forsterker), Mark Levinson no 28 (preamp.) Cd-spiller er av typen Sony XA5ES, men det er jo ikke relevant.. Noen som har eller vet om brukbare LP-spillere som passer til utstyret mitt? Endret 13. juni 2010 av von Björckhoven Lenke til kommentar
miCro Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Har du satt et budsjett på hvor mye du ønsker å bruke? Lenke til kommentar
von Björckhoven Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Tenkte å begynne litt lett, så maks 15 000 hvis det er mulig Endret 13. juni 2010 av von Björckhoven Lenke til kommentar
miCro Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 I den prisklassen er det mye snacks å velge mellom. Rega P5 er et trygt valg, med f.eks. AT-OC9 MLII og Rega sitt eget MC RIAA trinn vil det ende opp på ca 15k. Kanskje litt over. Alternativt har du rålekre ProJect RPM 9.1. som ligger på ca. 11k. Sistnevnte har jeg ingen erfaring med, så det er vanskelig å komme med pickup anbefaling til den. Jeg kjenner forøvrig ikke til preampen din, har den et innebygget riaa-trinn? Jeg ville forøvrig opprettet en tråd på hifisentralen, mye av Norges vinylkompetanse er samlet der: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/board,9.0.html Lenke til kommentar
von Björckhoven Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Takk for tipset, mm er enig med at ProJect RPM 9.1. er lekker. Ja, preampen har innebygd RIAA Får ta å titte litt rundt Men for all del, si ifra hvis du kommer over noe som kan være av interesse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå