Klatt3n Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Heisann folkens. Jeg har fått i eksamensoppgave å lage en side i flash for en "fiskefestival" hvor det skal være en fiskekonkurransen. Deltakerne som melder seg på skal automatisk få et deltakernummer. Dette her får jeg ikke helt til. Antar det egentlig er rimelig lett, men jeg finner enkelt og greit ikke ut hvordan jeg skal gå frem. Har for øyeblikket laget en liste hvor de kan registrere seg, men de må bruke navn. De får ikke automatisk tildelt et deltakernummer. Tenkte nummeret kunne være så enkelt som at førstemann får 1, andre får 2, tredje får 3, etc. Dette er scriptet jeg står med så langt: function leggTilDeltaker(e:MouseEvent) { if(String(deltakerNavn.text) == "") { tekstboks.text = "Ugyldig innhold"; } else { deltakere[0][n] = String(deltakerNavn.text); dp.addItem({label:String(deltakere[0][n])}); deltakerNavn.text = ""; n++; startKonk.mouseEnabled = true; startKonk.alpha = 1; tekstboks.text = "Din påmelding er registrert"; } } I bunn og grunn antar jeg at jeg bare må skifte ut String i deltakere[0][n] med en variabel eller en løkke som skriver ut 1, 2, 3, etc, i arrayen. Men jeg får det faen meg ikke til. Noen hjelpsomme sjeler? Kunne tenkt meg å scrappe hele deltakerNavnboksen, og bare ha en knapp som sier "Meld meg på!" og deretter vil de få tildelt et deltakernummer. Edit: Skulle gjerne hatt en tilbakemelding i tekstboks.text som sier noe sånt som at "Din påmelding er registrert. Ditt deltakernummer er "x"", der x skal være tallet som blir skrevet ut i array. Endret 13. juni 2010 av Calath Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Nå har jeg riktignok aldri programmert i Flash/ActionScript, men en tanke som slår meg er at du må sende informasjonen til en server for at påmeldingene skal lagres, eller? I så fall, kan du jo gjøre tildelingen av nummer når deltakerne skal lagres på serversiden, eksempelvis bruke automatisk inkrementering for primærnøkkelen til den påmeldte i SQL eller noe. Da slipper du å holde styr på antall påmeldte i Flash-applikasjonen din, og bare sende f.eks navn o.l. på den påmeldte til serveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå