brg Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Hei Jeg har bygd meg en maskin som bruker Window 7 pro 64 bit. Har aldri opplevd et så ustabilt oprativsystem. Selv ikke Vista skapte slike problemer i begynnelsen. IE 8 henger stadig og jeg måtte slå av automatisk gjennopretting for å kunne bruke det. Hvis ikke gikk den i loop på siden den fikk problemer med. For å få Microsoft Office til å virke måtte jeg slå av UAC. Hvis ikke hang den når jeg prøvde å åpne fil(Ikke en fysisk fil, men funksjonen som åpner bibloteket). Har problemer med Mamut Teamwork som jeg har brukt uten problemer på XP/Vista i mange år. Det er bingo om den lar seg starte opp, eller den kan plutselig slutte å virke. Masinen må restartes for å kunne komme igang igjen. Alternativet Windows Mesh var bare å glemme helt, da er man garantert system crash og Windows måtte reinnstaleres(Den lot seg ikke avinnstalere, selv ikke i sikkerhets modus). Sukk Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Det er jo ekstremt hvor ustabilt dette var. Har du sjekket at minnet og cpu er stabil? Du må ta en memtest86+ (last ned, brenn til cd, kjør fra oppstart) over minst 8 timer. Du må også teste at cpu er stabil og ikke for varm, last ned og kjør occt linpack test Endret 13. juni 2010 av Malvado Lenke til kommentar
brg Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 God ide, tror nesten jeg må ta meg tid til dette. Memtest er først ut. Lenke til kommentar
brg Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Burde ha forstått det, masse feil på minnet. OCZ DDR3 4gb Reaper HPC. Har self. ikke reserve liggende, så da blir det en runde med Netshop før jeg får maskina igang igjen. Fillern Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Alltid greit å sjekke slike ting først. Windows 7 er vel noe av det mest stabile OS Microsoft noen gang har laget. Men det har en tendens til å "si fra" når du har hardware som det er feil på, som hverken XP eller Vista sa fra på før. Men er hardwaren i orden, så er Win7 nokså stabilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå