Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Unngå buffer ved avspilling over nettverk?

Anbefalte innlegg

Si jeg har en videofil som er på 10GB som har en avspillingstid på 100min. Skal jeg kopiere denne filen fra en pc til en annen over trådløst nettverk tar det ca 30min.

Men skal jeg bare se denne filmen, altså streame den fra en pc til en annen så er det titt og ofte at videoen "bufrer". Er det ikke mulig å "bufre" mens videoen spilles, må den stoppe hver gang det skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si programet du bruker har 2 sekunder med buffer. Får nettverket hikke i mere en 2 sek vil du merke det. Når du kopierer filen blåser alt igjenom på maks hastighet, og da vil du ikke merke et hik.

Låsningen vil være å øke buffer i vidioavspilleren om dette går ann.

Lenke til kommentar

Yep - problemet er at bufferet er nok for lite. den prøver ikke å kopiere hele filen tross alt. den stopper å buffre når bufferet er full, hvilket kanskje er et par sekunder verdt - og hvis nettverket da "hikker" litt pga. dårlig forbindelse som på et trådløst nettverk så kan det være at den ikke klarer å begynne å buffre igjen før den går tom.

Løsningen er som nevnt over å øke bufferet i selve avspillingsprogrammet du bruker. jo mer buffer jo bedre generellt sett, men ikke overdriv. noen avspillingsprogrammer begyner ike å spille av før bufferet er fullt, så da kan et overdrevent buffer gjøre at avspillingen tar unødvendig lenge før den begynner å spille av hvilket er uønsket. andre programmer begynner med en gang og buffrer deretter opp til fullt mens den spiller av. noen kan du justere dette på i options.

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg venter heller 1 min på at videoen skal starte enn å måtte ha masse hick-ups underveis :)

Jeg har brukt Splash Lite. Kan ikke se at det finnes noen måte å justere buffer på der. Finnes det noen lignende programmer(som støtter dxva) som man kan justere det i?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...