torrent1983 Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 hei er det noen som har erfaringer med bruk av mobile bredbånd rundt i Norge.. hva er best. Fungerer de bra på fjellet, på sjøen? Daler.. Skal skaffe meg mobilt bredbånd. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Bruk av mobilt bredbånd i utlandet kan fort bli ekstremt dyrt, og anbefales ikke overhodet. Angående dekning, så må du sjekke hva slags dekning Telenor & NetCom tilbyr i de aktuelle områdene, da det er de som har mobilnettene i mesteparten av landet. ~ Mortis Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Ice.net har nok best dekning her i Norge. Lenke til kommentar
torrent1983 Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Jeg har hørt ice har bra dekning, men det er jo så mye utstyr som tar plass med de.. Telenor er jo greit.. Ice har vell i hele norden? Netcom var jeg å spurte om i butikk her om dagen..og surfet man i norden med det så ble det fort dyrt. jeg sjekket også denne http://www.kundedata.no/index.php?do=product&id=1276 The Fly 3G is provided by the manufacturer as "UNLOCKED" meaning you can use any networks 3G Mobile Broadband SIM card supported by the FLY 3G. NO SIM card is provided, so you will need an active 3G SIM to use this device, these can easily be obtained from a network provider in your country. Det jeg lurte på da, hvorfor selger ingen andre slike i Norge? Tele 2 har jeg ikke sjekket.. men jeg bruker å reise en del i norden.. Og da er jo eneste leverandør Ice.. uten at det koster skjorta. Skal jeg på ferie i Danmark også med familien..da er det greit å ha tilgang til internett.. få informasjon lettere hvis vi skal forskjellige steder med ungene osv. Lenke til kommentar
reor Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 For ikke lenge siden var det en undersøkelse om tema i VG. De tok for seg dekning langs kysten , i båt men også lengre inne i landet. Jeg ville leitet opp denne artikkelen og sett resultatet av dekning på dine egne steder. På landsbasis var Telenor best, deretter kom Netcom og med Ice til slutt. Å bruke noen av disse bredbåndene i utlandet kan lett bli en dyr fornøyelse. Hvis du reiser ofte til et land kan du jo undersøke landets mobile bredbåndtilbud. Er man til eksempel ofte på Kanariøyene er Vodafone sitt mobile bredbånd et alternativ. Lykke til. Lenke til kommentar
torrent1983 Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=168950 denne? Da leser jeg den.. Lenke til kommentar
reor Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=168950 denne? Da leser jeg den.. Nei ikke den. Det var noe tid tilbake disse artiklene sto på trykk. Foreslår at du kontakter resepsjonen i VG for hjelp. Med noe tid tilbake kan det dreie seg om måneder. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Jeg har hørt ice har bra dekning, men det er jo så mye utstyr som tar plass med de.. Hva mener du? Der er jo bare en liten USB-dongle, en fordel med ICE er at du kan koble på ekstern antenne hvis man er i ett område med dårlig dekning. Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Jeg har hatt Ice.net et par år. Genialt produkt. Funker bra både på fjellet og ved sjøen der jeg trenger nett. Bra hastighet og bra dekning. Bestilte wlan-router som bl.a. har batteri og kan brukes uten 230v en liten stund (muligens rundt en time uten at jeg husker i farten). Wlan-routeren setter opp et lokalt trådløst nett, så du kan plassere den der den får best dekning, og traske fritt rundt med laptop`en De leverer også nett via usb-stick, men den har ikke like god dekning, og du må ha en klump utenpå pc`en som jeg gladelig kan unnvære Lenke til kommentar
reor Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Uansett hvilket nett det er snakk om med hensyn til dekning vil det springende spørsmål være T S sitt ønskede dekningsområde. Ønsker han så god dekning som mulig over hele landet eller gjelder interessen mer lokale forhold? Vil anta at de forskjellige dekningskartene fra de forskjellige operatørene er kilder man må konsultere og ta i betraktning at kartene er "noe" optimistiske med hensyn til dekning og antatt hastighet.. Ice påstår å ha lengst dekning ut i nordsjøen langs norskekysten og spørsmålet blir da om der er her TS ofte oppholder seg. Kun TS har svar på dette. Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Uansett hvilket nett det er snakk om med hensyn til dekning vil det springende spørsmål være T S sitt ønskede dekningsområde. Ønsker han så god dekning som mulig over hele landet eller gjelder interessen mer lokale forhold? Vil anta at de forskjellige dekningskartene fra de forskjellige operatørene er kilder man må konsultere og ta i betraktning at kartene er "noe" optimistiske med hensyn til dekning og antatt hastighet.. Ice påstår å ha lengst dekning ut i nordsjøen langs norskekysten og spørsmålet blir da om der er her TS ofte oppholder seg. Kun TS har svar på dette. Intet problem. Når jeg bestilte var jeg usikker på om dekningen var god nok der jeg skulle bruke den, men ettersom man bestiller over nett har man 14 dagers angrefrist. Jeg bestilte utendørs antenne, men returnerte den da det ikke trengtes. Som du sier, ts har svaret på hvor utstyret skal brukes, og dekningen bør avgjøre hvilket produkt man velger. Men med Ice.net kan man i hvert fall få tilgang til netti Norge/Sverige/Danmark for samme pris. Lenke til kommentar
torrent1983 Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 ja er litt fristet for å prøve den Fly 3g greia.. Greit å ha med hvis man reiser til spania eller lignende. Kjøpte Alfa AWUS036H-V5 1000mW, lovlige grensen er jo 100mw i Norge, men følger med driver til begge. Så hvis den fly 3g fra samme produsent er like bra i sitt felt så blir det en lett blanding av Ice og den ulåste.. Leste litt om ice'en og har hørt mye bra om dekningen. Uansett kobler man disse til Trådløse 3g routere så burdte man kanskje slippe å ha fast nett da... vi bruker jo kun bærbare i huset her.. Aldri stasjonære. Ikke på kontoret heller. http://shopping.kelkoo.no/ctl/do/search?siteSearchQuery=Wireless+3G+Router&fromform=true PS: Trodde de ICe greiene var routere og alt med ladbar batteri til bil og hjem osv. Så for meg at den pakka var ganske stor og ikke særlig mobil.. hehe http://www.ice.no/private/Bredband-Alltid.aspx nå er det jo 3 mnd gratis og... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Du kan velge om du vil ha usb-modem eller wlan router. Selvfølgelig er wlan routeren stor og tar litt plass. usb-modemet er derimot liten og passer inn i de fleste bærbare. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Det jeg lurte på da, hvorfor selger ingen andre slike i Norge? Dustinhome Komplett Det er sikkert fleire som sel ulåste USB-modem, dei har bare ikkje så kreative navn som "the fly". Tele2 har forøvrig same pris på datatrafikk i Noreg og Sverige. Lenke til kommentar
torrent1983 Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 syntes ikke det var ulåst der var 3g og med samme hastighet.. Ikke det som er låst engang fra telenor eller netcom eller ice så det ut til. Men ice pluss den fly greia blir det uansett. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Alfa Fly 3G modemenet kan du IKKE bruke med Ice, da Ice bruker NMT nettet, og ikke GSM/3G som Alfa Fly modemet støtter. ~ Mortis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå