-=Bravofox=- Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Har en readynas nv+ som jeg synes bråker en del til å stå i stua Lurer på å skifte kabinettviften til en mer stillegående, noen som har erfaring? Tips til vifte? Edit: fant litt info om det her de har brukt viften "Noctua NF-B9" Bytte til nictua viften i dag. Tenkte å lage en guide, men det er så enkelt at det trengs ikke. Bare å skru av de 4 sideskruene bakerst, dra veggene rett bakover så de sklir ut, skru opp de andre 3-4 skruene på side som nå kommer tilsyne bak veggene, dra av lokket med viften, skru ut de fire skruene som fester viften. Bytt ut viften enkelt og greit (ikke glem å sette på viftegrillen igjen. Jeg festet med gummi-anti-vibrasjons-festene og glemte vifte-grillen). Jeg prøvde å bruke den sorte "low-noise" L.N.A connectoren så viften skulle gå saktere, men da startet den ikke. Tror det er en sånn "gi masse strøm til viftene så de starter ved oppstart" innstilling i software, men har ikke funnet det enda. Plugget derfor bare viften rett inn uten L.N.a/U.L.N.A connectorene. Nå får den langt bedre lufting, og støyen skjules av lyden fra harddiskene. Mye bedre enn før Er også veldig glad for at jeg demonterte kabinett-veggene for der skjulte det seg masse støv! Kan være lurt å skru opp og støvsuge litt uansett Endret 23. juni 2010 av -=Bravofox=- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå