J@9 Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Hei. En jeg jobber sammen med har plutselig fått et merkelig problem med en laptop hjemme hos seg. Den finner plutselig ikke nettverket lengre.. Jeg ble med han bort, og sjekka med mobilen min, den fant heller ikke noe nett, så jeg nappa ut strømmen på router, og satte den inn igjen. Etter dette så fant jeg nettverket med mobilen, men pc'en hans fant det fremdeles ikke. Jeg tok med meg maskina hjem, med tanke på at nettverkskortet kanskje hadde tatt kvelden, men hjemme så fant den begge nettverka mine, og kunne fint koble seg opp på begge Lot han da få igjen maskina, så han kunne prøve igjen, for det var en gang før også som han ikke fant sitt eget nettverk, men etter at den hadde vært hos meg en tur da, så fant den nettverket igjen. Men denne gangen gikk det ikke.. Hva kan problemet være? Virker jo ikke som om det er noe feil med routern hans, da jeg kommer inn med mobilen, og dattera hans kommer inn med skole pc'en sin. Og det virker jo heller ikke som om det er noe feil med maskinen hans, da den kommer inn på begge mine nettverk. Maskina er en Acer 5100 serie (om jeg ikke husker feil), som kjører XP Pro. Har bedt han om å stikke innom en dag igjen til uka, så jeg kan prøve å legge inn windows på nytt og se om det funker igjen da, om ingen her har noen tips til hva feilen kan være? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Du kan prøve å oppdatere nettverksdriveren. Funker ikke det, avinstaller hele driveren å installer på nytt. Se om det hjelper Lenke til kommentar
Amant Nena Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 det skjedde med meg en gang også, brukte kabel, men ettervert funka ikke det heller, men pluteslig gikk det en dag. det har skjedd en gang til også men da var det internettboksen(husker ikke hva den heter)som ikke funka. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Er jo rart at den plutselig bare slutta å funke på det nettverket da? mens andre maskiner kommer inn på samme tidspunkt, og maskinen kommer jo fint inn på andre nettverk. Men istedet for å prøve å oppdatere driveren er det vel like greit å bare legge inn windows på nytt. Begynner å bli ei stund siden sist, så har sikkert samla seg opp litt dritt her og der tipper jeg hehe Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Som noen allerede har nevnt; avinstallèr, reboot og reinstaller nettverkskortet fra Device Manager. Har finni ut at dette løser opp floker i 8/10 tilfeller. Lenke til kommentar
Nexx Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Du kunne jo også prøvd å fjerna alle lagrede innstillinger for trådløse nettverk. I XP finner du dette under "Endre avanserte innstillinger" som ligger på venstre siden av "Trådløs nettverkstilkoblinger" Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Bytt kanal i routerens hans til en kanal mellom 1 og 11. Det er trolig PC som ikke er innstilt til å ta i mot kanal 12-13-(14). Sjekk også at routeren støtter hastigheten hans PC har. Vanligvis så er det greiest å sette routerens wlan til å støtte alle hastighetene (mixed b/g/(n)). Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Nå er jeg allerede godt i gang med å legge inn windows på nytt, tipset med å slette kortet fra device manager tenkte jeg faktisk ikke på, men det kunne nok ha hjulpet. Tviler på at det er noe med kanalen, da han har hatt routern i noen år, samme med maskina.. og det har funket fint hele tida, inntil forrige uke eller når det var den plutselig ikke ville finne noe nettverk der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå