Gå til innhold

Kjøp av stasjonær

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har drevet og bygget pc'er i mine gamle dager, men har i det siste ikke drevet så mye med det så jeg har ikke fulgt så mye med på forskjellig hardware...og hva som er bra og ikke bra.

Det jeg trenger er en stasjonær som bare skal stå på en plass hjemme. Jeg er ikke noen gamer, men starter FM2010 av og til. Jeg ønsker en kraftig nok pc til vanlig bruk av nett, litt videoredigering og ellers vanlig arbeid. Vi har flere laptops i familien + 1 netbook som gir meg så vondt i nakken :ermm: . Skal kjøpe meg en BenQ 24'' og trenger altså en stasjonær til det.

Noen som kan gi meg noen forslag? Vet ikke hva de forskjellige prosessorene gir lenger. i5Quad? i7Quad? Trenger litt hjelp her. Men dere kan lage den litt mer kraftig slik at jeg har pc lenge. Tenker på og spille Call of Duty: MW2 sammen med noen kamerater så lag den kraftig nok til det.

På forhånd takk :thumbup:

-Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville hvertfall gått for en Intel Core i5 750 prosessor. Da har du kraft nok til det meste i dag og den vil nok holde en god stund fremover for ditt bruk. Når det gjelder de resterende komponentene så er jeg veldig godt fornøyd med Asus hovedkort, sjekk HW.no's tester på Intel baserte HKer ;)

Kanskje et Radeon 5850 fra Sapphire hadde gjort susen? Dette er nok mer enn hva du trenger til ditt bruk nå, men en grei invistering om du har planer å spille nye spill i høst/vinter ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...