Flimmer Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg har laget en enkel database med 1 tabel (vintest). den består av 3 fields (VID,Type,Smak) Når jeg kjører koden under skrives bare 1. linje i tabelen ut. Kan noen se feilen? Dette er koden min: <% Dim Conn, tempPath, driverStr, rs, sql, ost TempPath=Server.MapPath("sprit2.mdb") set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") driverStr="PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" driverStr=driverStr & TempPath conn.open driverStr sql = " SELECT * FROM vintest" Set rs = Conn.Execute( sql ) DO WHILE NOT rs.EOF ' On Error Resume Next ost = rs("Type") ost = ost & " " & rs("Smak") & "<BR>" rs.movenext LOOP rs.Close() %> <HTML> <HEAD> </HEAD> <BODY> <%= ost%> </BODY> </HTML> Lenke til kommentar
reactor Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Ja, det kan jeg faktisk! <- Stolt, hehe! DO WHILE NOT rs.EOF ' On Error Resume Next ost = rs("Type") ost = ost & " " & rs("Smak") & "<BR>" rs.movenext LOOP Du vil aldri få noe mer enn en post på dette fordi du for hver nye post du trekker fra databasen overskriver variablen "ost". Du kunne jo f.eks. prøve: ost = "" DO WHILE NOT rs.EOF ost = ost & rs("type") ost = ost & " " & rs("Smak") & "<br>" rs.MoveNext LOOP Håper det funker! Lenke til kommentar
malmklang2 Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 <HTML> <HEAD> </HEAD> <BODY> <% Dim Conn, tempPath, driverStr, rs, sql, ost, smak TempPath=Server.MapPath("sprit2.mdb") set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") driverStr="PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" driverStr=driverStr & TempPath conn.open driverStr sql = " SELECT * FROM vintest" Set rs = Conn.Execute( sql ) DO WHILE NOT rs.EOF ' On Error Resume Next ost = rs("Type") smak = rs("Smak") response.write ""&ost&" "&smak&"<br>"&Chr(10)&"" LOOP rs.Close() %> </BODY> </HTML> Lenke til kommentar
reactor Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Forøvrig er det jævlig teit å poste spørsmål, få svar og så aldri skrive noe tilbake - sånt gir en lite lyst til å svare på dine innlegg, Flimmer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå