Gå til innhold

Domenekjøp og webhotell for fotoside

Eirik2

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger noen innspill i forhold til valg av leverandør for webhotell og domenenavn.

Jeg tenker å velge en .net-adresse, siden jeg foreløpig bare driver kommersielt i liten grad. COM blir derfor litt misvisende. Siden skal brukes for skrytebilder, noe client-response og gallerier for venner og kjente.

Jeg har sjekket GoDaddy.com og Domeneshop.no, og prisforskjellene (ift lagring) er ganske markante.

Domeneshop tilbyr

•  
  • 500 MB Space
  • ? Transfer
  • 50 Email Accounts
  • ? MySQL Databases

For 40kr/mnd

GoDaddy tilbyr

•  
  • 10 GB Space
  • 300 GB Transfer
  • 100 Email Accounts
  • 10 MySQL Databases

For 30kr/mnd.

Er det bare meg, eller er GoDaddy en myyye bedre deal?

Edit: Virker som prisen for selve domenet er ganske lik.

Jeg er ganske grønn på dette, er det noen som kjenner til en step-by-step tutorial på hvordan man setter opp en hjemmeside hos disse tilbyderne (tenker ikke på html-koding)?

Et start-kick ville vært stort satt pris på!

Mvh

Eirik

Endret av Eirik2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Skriver du PHP elle ASPX?

Viss du skrive php, så anbefale eg en webhost med CPanel. = Brukevenlig Control Panel, FOr Web Utvikler/designer.

Viss du skive asp.net, så anbefale eg en webhost med parallels.

Eg hadde brukt Godaddy te å kjøpe domene, og kjøpt webhosting på andre steder.

Så sette du sammen ved hjelp av Nameserver.

CPanel Webhosting:

Bluehost

Justhost

Hostm2

Hostnine

Lenke til kommentar

GoDaddy tilbyr

•  
  • 10 GB Space
  • 300 GB Transfer
  • 100 Email Accounts
  • 10 MySQL Databases

For 30kr/mnd.

Er det bare meg, eller er GoDaddy en myyye bedre deal?

Ville ikke valgt godaddy da de ikke akkurat er kjent for bra responstid på shared hostingen din.

du kan ha flaks og komme på en server med lite kunder men er du uheldig og kommer på en oversolgt server snakker vi ofte 10sekunders loading for en enkel php/sql side.

Shared hosting generelt er ganske oversolgte servere selvom alle bedyrer de ikke gjør det.

Bruker ikke shares særlig men felles for de alle er styr unna de som lover "unlimited" og gå for noen som faktisk er upfront med begrensningene.

Alle de som lover unlimited har begrensninger som idet du bruker mer enn hva de anser som normalt for en hjemmeside så får du standardmail om at du bruker formye og har x antall timer på og ta backup av sidene dine før de tar den ned.

Har du mye filer enten i antall eller gb så slutter de også ta backup av hele siden din, men typiske er første 5000 filer eller første 10gb, alt utover det står usikret.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Litt gammel tråd, men vil bare si at Godaddy.com er utrolig bra til domener. Har brukt dem i mange år nå og har aldri hatt noen problemer med dem.

Men om du trenger et webhotell med rask responstid fra support, er ikke godaddy.com det rette for deg. For de er ikke raske til å svare på support spørsmål.

Men på den andre side har jeg skjeldent måtte bruke support. Har backup av alle mine sider hos godaddy.com og webhotellet som er her i Europa er raskt og har veldig bra oppetid.

Og prisene hos Godaddy.com er stort sett alltid veldig bra. Har nesten 40 domener, en rekke epost pakker (både vanlig og Exchange) etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...