xhenrik Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Hei, Min bestemor leter etter en ny mobil (er over middels interessert for sin aldersgruppe). Hun har imidlertid litt dårlig syn og trenger en telefon med stor skrift på tastene (eller on-screen keyboard) og i UI-et. Hun skal bruke telefonen primært til å ta bilder og se på mottatte bilder, og selvsagt ringe og sende meldinger. Hun ønsker seg en relativt stor skjerm, og jeg er usikker på om det finnes noen telefoner som tilfredsstiller kravene. Spesielt det med skriften i brukergrensesnittet utelukker mange telefoner... Er det noen som har noen tips om hva vi kan kikke mer på? </vell> Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Nokia C5 har i alle fall veldig store taster, men jeg aner ikke hvor stor skrift det er i UIet: http://www.amobil.no/artikler/nokia_c5/76490 Lenke til kommentar
xhenrik Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Hehe, C5 er faktisk en av telefonene som ble forkastet i dag. Den har fine store knapper (den hvite versjonen er best i forhold til kontrast mellom knappene), men menyene har for liten skrift for både min far og bestemor. I selve meldingsvisningen var det en del mer spillerom med skriftstørrelse. Likevel, tusen takk for forslaget... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå