mbst Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Hei, Bor i Oslo. Har tenkt å prøve meg på akrylmaling. Bestilte meg en bok om dette igår, skal også se i den. Har ikke malt siden i timene på ungdomskolen. Har imidlertid tegnet litt i mellomtiden, men dette blir noe ganske nytt. Det finnes jo kurs, men har ikke anledning til å gå på dette med det første grunnet jobbsituasjon. Har ikke noe av utstyret jeg trenger fra før. Regner med at det vil gå med en del/noen tusen i innkjøp. Trenger ikke ta helt av, men må jo ha basisen for at det skal være noen vits. Skal også spørre i hobby/malerbutikker, men ønsker gjerne tips hvis noen her driver med dette. Ønsker tips: Hva trenger jeg Hvor kjøpe billigst (men en viss kvalitet er vel å foretrekke) etc -- Iom at jeg ikke har kjøpt inn noe enda, er jeg forsåvidt åpen for innspill vedr oljemaling og hvorfor jeg evt skulle velge dette i stedet (har også bestilt en liten bok om dette). Ulempen med akryl er slik jeg har forstått det at den tørker fort, noe som kan være utfordrende avh av teknikk. Det fins visstnok imidlertid "tørkeforsinkere" man kan tilsette malingen hvis ønskelig.. Endret 13. juni 2010 av mbst Lenke til kommentar
thomasmarthinsen Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Disse to selger det du trenger: Andword KEM Kunstnernes Eget Materialutsalg AL Lenke til kommentar
mbst Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Disse to selger det du trenger: Andword KEM Kunstnernes Eget Materialutsalg AL Takk for svar! Maler du selv, og bruker du akryl? Noen praktiske tips til en nybegynner? :-) Lenke til kommentar
Fiskeren Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Christ Engebretsen i Pilestredet 27 har også veldig bra utvalg i all slags maling og utstyr. De har flere typer akrylmaling blant annet. Christ Engebretsen Det er riktig som du sier at akrylmaling tørker fort, og det gjør at du ikke kan jobber "vått i vått" lenge. Et bra tips hvis du ønsker å male med en maling som tørker senere er å bruke en vannfortynnbar oljemaling. Da slipper du å bruke løsemidler, men du har de gode egenskapene fra oljemalingen. Du har for eksempel en maling som heter Cobra fra Royal Talens ( http://www.cobra.royal-talens.com/0/home.html ) En annen vesentlig forskjell på oljemaling og akryl er at akrylmaling mister størrelse etter den tørker pga vannet i malingen fordamper. Det gjør at penselstrøk og kontur forsvinner. Oljemaling beholder 100% av form og størrelse etter den tørker, slik at for eksempel penselstrøkene forblir synlige Christ E har forøvrig en facebookside hvor du kan spørre om tips og hjelp: http://www.facebook.com/pages/Oslo-Norway/Christ-Engebretsen-AS-Kunstmateriell/219628407878?utm_source=facebook&utm_medium=banner&utm_content=christ.engebretsen.listen.no&utm_campaign=listen.no Lykke til med din nye hobby!! Endret 19. april 2011 av Fiskeren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå