Gå til innhold

Hvordan kan jeg oppgradere til 2 skjermer?

Maxibull

Anbefalte innlegg

Heisann jeg har et par spørsmål ang å bruke 2 skjermer til pcen min

jeg har et power color radeon 5780 i pcen og for øyeblikket har jeg bare en skjerm jeg bruker ,Det er en samsung syncmaster p2270 en 21.5 tommer full hd skjerm. denne er koblet til gjennom den ene dvi kontakten på skjermkortet /da jeg kun har den skjerm utgaven som har bare dvi kontakt bak.

Har jo hørt litt om såkalt eyefinity og dette med å ha flere skjermer generellt

Det jeg lurer på er om det er bare for meg å kjøpe en lik skjerm

å koble til den andre dvi på skjermkortet mitt

??

Kan jeg da bruke skjermene uavhengig , altså si at jeg bruker den ene skjermen til å surfe på nettet men mens jeg kan spille musikk ieller gjøre noe anet på den andre skjermen??

ser at jeg kan få en extra skjerm ganske billig så jeg lurer på

diverse muligheter fordeler med å ha 2 skjermer sammen

bortsett fra det faktum at det ikke bare ser rått ut men også gir meg mye større "titte flate"

Noen som har noen erfaringer med 2 eller flere skjermer

kjekke ting man kan gjøre med flere??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Er ganske enkelt.

Du kobler bare til skjermen, så er den sannsynligvis allerede aktivert om du kjører Windows Vista eller Windows 7.

Om ikke, så går du bare på skjerminstillingene (Der du velger oppløsning etc) Så aktiverer skjermen.

13June_Sunday_4i54ik.jpg

Om du først blit vandt med 2 skjermer, vil du sannsynligvis 'aldri' gå tilbake til bare én skjerm.

Er ganske greit med 2 skjermer siden man kan bruke skjerm #2 til feks firefox\msn\spotify\andre programmer, mens man bruker skjerm #1 til det man jobber med feks programmer eller spill eller hva det en måtte være.

Jeg bruker 3 skjermer som er for øyblikket Film|Firefox|IRC.

Sett filmen før så da er den ikke prioritert på skjermen i midten :p

Slik ser mitt setup ut med 3 skjermer:

13June_Sunday_cg67i5-thumbnail.jpg

Om du skal ha skjerm nummer 3, så må du kjøpe et aktiv displayport adapter som koster 600-1000kr, ellers må skjermen ha støtte for "Displayport" (en type inngang som DVI, VGA, HDMI etc). Men du bør teste ut hvordan det fungerer med 2 skjermer først, så se om du er fornøyd :) Anbefales sterkt med minimum 2 skjermer :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...