Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

3. gangen på verksted. Reklamasjon når os er byttet

Anbefalte innlegg

Heisann..

Hvordan er det med garantisak på en pc når man har byttet operativsystem?

Var veldig lei av ustabil vista, så tok å installerte ubuntu for en god stund siden, hvordan er dette hvis du trenger å få pcen inn til reperasjon?

Har hatt pcen inne til reperasjon flere ganger med samme feil. Når jeg kjøpte pcen for 3 år siden kjøpte jeg "kasko" for 3 år i samme sleng. Innen disse 3 årene har pcen vært inne til reperasjon hvertfall 3 ganger. Alle gangene med samme problem. Problemet er hardware, så skal egentlig ikke ha noe med om du bytter operativsystem sånn egentlig, men vet ikke hvordan disse folkene på verkstedet tenker.

Nå siden dette er tredje gang skal vell jeg ha pengene tilbake eller nytt tilsvarende produkt? eller er det innen et viss antall år?

Det som skjer er at man trykker på pcen vanlig, den går "på", hører harddisken starter, men skjer ikke mer. Ingenting på skjermen, nothing at all.. Nå har dette problemet begynt igjen, men bare av og til.. Veldig irriterende så vil ha pcen inn evt ny hvis det er mulig :mrgreen:

Noen som har noen fine innspill til dette? Hadde hjulpet veldig mye.. Thank you all :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er innenfor garanti tiden, men igjen når du får installert et nytt produkt så gjelder jo den nye garantien på det produktet fra. Altså hvis det er samme feil på samme produkt.

Og hvis det er hw som gjøre dette, så må det jo være noen andre produkter sammen med dette produktet i denne maskinen som lager feilen da.

Men vet ikke så mye om hva slags service de gir kundene.. Men 3 ganger samme feil så har du krav på å oppheve kjøpet og få pengene igjen. (Innenfor garanti tiden da)

Lenke til kommentar
Men 3 ganger samme feil så har du krav på å oppheve kjøpet og få pengene igjen. (Innenfor garanti tiden da)

Innanfor tida for reklamasjonsfrist. 5 år på ein PC. Dersom same feil oppstår for 3. gong har selgar rett til å sende den til verkstad for å stadfeste at det er same feil, men har ikkje rett til å forsøke å fikse problemet, dersom konklusjonen er at det er same feil kan du krevje omlevering (nytt produkt med tilsvarande spesifikasjonar) med forbrukarkjøpslova i handa. :)

Lenke til kommentar

Takker for gode svar. Dette så jo egentlig lovende ut...

Direkte problem husker jeg ikke helt, men husker hvertfall at de hadde byttet noe hardware... Så litt etter papirene jeg fikk, men fant ingen av papirene :cry: ... Håper de kan se hvor mange ganger jeg har hatt den inne..

En ting til, dette problemet skjer jo bare av og til nå.. De andre gangene har det skjedd helt direkte og ikke fungerte senere, men nå skjer det bare av og til.. Skrur jeg av pcen, lar den hvile litt og prøver på nytt noen ganger pleier den å komme.. men skjer kanskje 2-3 ganger i uken.. Så hvis jeg sender den inn og de ikke finner noe feil er det jo egentlig bortkastet?

Lenke til kommentar

Kan jo høres ut som et varmeproblem. Mulig støv på komponenter kan være en årsak.

Ja, nå i det siste har pcen blitt skikkelig varm, viften starter heller ikke å gå på for fullt. Den ruller bare på standby på en måte uavhengig hvor varm pcen blir..

Lenke til kommentar

Det er vel ikke noe og si om det er samme delen, så lenge "opplevde problemet" er det samme?

PC skrur seg ikke på, første gangen var det CPU, neste hovedkort og siste CPU igjen. Alle de teller vel som samme feil og kvalifiserer til heving? Spør nå, er ikke helt sikker, men mener noen skrev det her et sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...