Ekinorak Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Da venter jeg på delene for min nye datamaskin, og lurer på et par ting som jeg hadde håpet jeg kunne få litt hjelp til her. Oppsettet mitt er slik: Corsair Obsidian 800D Big Tower Sort Thermaltake Thoughpower 1200W ASUS Rampage III Extreme, X58 Intel Core i7 Quad Processor i7-930 Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB Kingston HyperX Cooling Fan CoolIT ECO A.L.C. CPU Kjøler 1x EVGA GeForce GTX 480 1536MB PhysX CUDA(planlegger sli senere) 1x EVGA GeForce GTX 260 896MB(som PhysX)(står i min gamle datamaskin) 2x Zalman 120mm Vifte Sort Lite-On Blu-Ray Reader IHOS104-37 Bruker en harddisk jeg har liggende forløbi til jeg har råd til en ssd+2tb disk. Slik jeg har forstått det har dette hovedkortet 2x 8pin strømkoblinger for CPU, om jeg planlegger å "Bare" klokke til 3,8-4ghz trenger jeg da å plugge i begge? Det er også en 4pin strømkobling som kan gi pci-e slottene mer strøm, det er vel ikke nødvendig da jeg kommer til å kjøre stock på skjermkortene så lenge dem går på luft.(og vil det ha noe å si om jeg plugger dem i uten at har bruk for dem?) Med viftene planlagte jeg at dem i bunn suger inn luft og dem i topp blåser ut luft.(Med unntak av viften som sitter bak som skal blåse inn på radiatoren til cpu kjøleren.) Fant ut at strømforsyningen jeg hadde bestilt er 3 år gammel. Har dette noe å si? Det virker som den har alt av plugger jeg kommer til å trenge (støtter 3x SLI). på forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Siden Toughpower 1200 har 2 stk 8-pin CPU 12V er det tull og ikke kople til begge. Kople begge to gir økt stabilitet iflg Asus sine utsagn på vip forumet dems. Når det gjelder 4-pin molex tilkoplingene på hovedkortet for PCI-E power buss sier Asus selv: Connect the 4-pin EZ_PLUG_1 and EZ_PLUG_2 power plugs to ensure sufficiant power supply when you install multiple graphics cards..Du skal jo ha multiple cards (selv om du skal kjøre det ene dedikert som PhysX ) Så lenge du har støtte for power supply tilkoplinger fra din PSU - bruk dem. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Ser ut til at stømforyningen jeg bestilte tar 3 dager å framskaffe før dem sender dvs jeg får alle delene mine ca onsdag men psu først på mandagen. Derfor må jeg kjøpe en ny. Hvilken PSU kan anbefales et overklokket oppsett med 2x gtx 480+1x gtx 260? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå