Gå til innhold

Hvordan er det å studer kjemi(bachelor) på UIO?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ganske godt hvordan det er å være kjemi student på uio ettersom jeg sitter på samme lesesal og har hatt de fleste fagene kjemi studentene har. En bachelor i kjemi er nok ikke man bare tar ved siden av feks medisin studiet ettersom både medisin og kjemi studiet er krevende.

Hvis du liker realfag er nok kjemi studiet interessant for deg, og du jobber hele tiden med andre mennesker. Antall lab øvelser kommer an på kursene men det er ikke veldig store mengder og det står på nettsidene hvor mange timer det er. Hvor vanskelig studiet blir kommer i starten an på hva slags matte og fysikkfag du tar. Kjemi fagene er ikke akkurat lette de heller men ettersom du er 3året medisin blir det sikkert enklere enn for en fersk student fra vgs.

Jeg har vanskelig for å tro at du klarer å studere medisin og kjemi samtidig. Hvis du skal studere noe ved siden av medisin hadde jeg valgt molekylærbiologi eller lignende ettersom det ligner mye mer på medisin.

Lenke til kommentar

Jeg studerte fransk ved siden av medisin i år. Nå går jeg bare 2. semester og fransk kan jeg tenke meg har en mye mindre arbeidsmengde enn kjemi, men det gikk. Problemet er jo at forelesningene kolliderer med forelesningene i medisin. En ting er å gå glipp av en språkforelesning, men jeg tror hvertfall jeg ville fått problemer med å henge med i realfag dersom jeg ikke hadde vært på forelesning.

Når det gjelder antall forelesninger i uka, så finner du det ut ved å se på hvilke fag du trenger/kan velge mellom, og deretter går på linken til hvert enkelt fag. Der står undervisningstidspunkt for høsten. Noen av fagene ser jeg har flere forelesninger i uken. Tøft at du tør det her :) Jeg synes medisin er hardt nok som det er, og jeg er bare såvidt ferdig med 1. året.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...