JibbeSander Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Hei, har en full hd flatskjerm tv. prøvde med HDMI over på tven og ett stjerneklart bilde kommer opp. så skal jeg se film, så merker jeg at det ikke er noe lyd... Jeg har en laptop, XP og bruker Realtek HD Audio Manager... -Takk Lenke til kommentar
Slushy Snøball Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Hei, har en full hd flatskjerm tv. prøvde med HDMI over på tven og ett stjerneklart bilde kommer opp. så skal jeg se film, så merker jeg at det ikke er noe lyd... Jeg har en laptop, XP og bruker Realtek HD Audio Manager... -Takk Sjekket at du har valgt riktig lydenhet ? Hadde samme problemet på min, gikk på Lyd, -> Misker, og valgte så til TV-en, istendenfor høytalerene. Ikke alltid det kommer lyd automatisk. Lenke til kommentar
JibbeSander Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Hvor ligger den? Endret 12. juni 2010 av JibbeSander Lenke til kommentar
JibbeSander Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 bump, ingen som vet? litt plagsomt når jeg skal se film fra voddler og jeg må høre på lyden fra laptopen istedenfor tv'en... Lenke til kommentar
JibbeSander Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 En siste bump her da. utrolig irriterende at jeg må bruke mine dårlige laptop høytalere! Lenke til kommentar
Slushy Snøball Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Bruk kontrollpanelet Sjekk her om det hjelper; http://www.tinyeye.c...ndsetup_xp.html EDIT; Velg lydenhet der når du har PC-en til TV-en Endret 13. juni 2010 av Sondredb Lenke til kommentar
JibbeSander Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 hmm, får bare opp: Realtek HD Audio output, og Bluetooth-lyd :S Lenke til kommentar
Slushy Snøball Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 hmm, får bare opp: Realtek HD Audio output, og Bluetooth-lyd :S Vet du at HDMI-kabelen tar lyd ? .. Ikke alle som tar det. ( Hvis de ikke var fra DVI til HDMI da ) Men et alternativ er å bruke en Jack-Jack eller 3,5mm til sånn RCA (hvit og rød) lydkabel i tilleg. Plugg den i anelgget eller TV-en:) Lenke til kommentar
JibbeSander Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 Jepp, den tar lyd då får jeg vell kjøpe en RCA kabel i tilegg da Lenke til kommentar
Slushy Snøball Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Du skal nok få det til om du roter litt med lydinstillingene dine, men om du ikke gidder bryet, er en slik kabel det letteste. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Vet du at HDMI-kabelen tar lyd ? .. Ikke alle som tar det. Tullball. Hvordan skal det være mulig at en HDMI kabel ikke tar lyd? Lenke til kommentar
Slushy Snøball Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Vet du at HDMI-kabelen tar lyd ? .. Ikke alle som tar det. Tullball. Hvordan skal det være mulig at en HDMI kabel ikke tar lyd? Det hender at noen DVI kabler ikke støtter lyd, og DVI er ofte koblet til en HDMI. Men i dette tilfelle skal den jo ta lyd, så ja. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Det er jo ikke kabelen som støtter lyd eller ikke, så det var uttrykksmåten jeg reagerte på. DVI standarden var aldri påtenkt å støtte lyd, men HDMI (som kom senere) naturligvis må støtte lyd (M står jo for Multimedia). Lyden ble lagt til datastrømmen. Det var dermed ganske enkelt å legge til lyd også der man bruker DVI plugg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå