Gå til innhold

9600-9500

Anbefalte innlegg

Skal ha meg skjermkort...blir et FX kort i "mx" klassen, eller et ati radeon til litt over 1k...der var 9600 til1147 og 9500 til 1420kr. hvordan har det seg??hvem skulle man satse på???jeg går ut i fra at 96 har lit høyere clockrate og litt nyere techs. 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FX kortene suger jo.....
De billige FX5600 og under ja. FX5800 og FX5900 finnes det ikke noe sughet ved.

Radeon 9500 pro er et skikkelig rått kort som støtter DirectX9 (dette gjør ikke Ti 4200 kortene)
Det er også et kort som det er nesten umulig å få tak i. De få som enda har det selger det til horrible priser. (1800+ om jeg ikke tar helt feil) Det bli for dyrt. Et ti4200 128mb til rett over tusenlappen er derimot et bedre kjøp for denne personen tror jeg.
Lenke til kommentar
Heller det motsatte (les: hårføner-vifte)...  :D

FX5800 non-ultra har ikke en slik hårføner vifte. Kortet er veldig bra og kan kjøpes til under 3000 kroner tror jeg. FX5800 Ultra har problemet med hårføneren nVidia har satt på ja, men ser man bort fra det lille problemet så er det et veldig bra kort ;)

Lenke til kommentar

slabbedasken: har 9500 støtte for dx9??trudde d var snakk om 8.1..ang 4200...ja, i 3dmark 2001 og aplications i den gata der, drar nok 4200 i fra....men når man kommer seg litt opp til 2k3, trur jeg at selv et billigt fx kort skulle nå d igjen. :o ..så...d står og faller mellom 9600 og FX5200...hva mener folket??

Lenke til kommentar
slabbedasken: har 9500 støtte for dx9??
Ja, det har det.

ang 4200...ja, i 3dmark 2001 og aplications i den gata der, drar nok 4200 i fra....men når man kommer seg litt opp til 2k3, trur jeg at selv et billigt fx kort skulle nå d igjen.
Da får du tro om igjen. Du må opp på et FX5600 Ultra for å match'e ti4200 i UT2K3.

:o ..så...d står og faller mellom 9600 og FX5200...hva mener folket??
Ingen av dem.

FX5200 er alt for svakt. Et FX5200 Ultra kan være greit, men det koster vanligvis så mye mer enn ti4200 at det ikke er verdt det. Radeon 9600 er også alt for svakt, mens et Radeon 9600 pro er greit, men koster kanskje igjen for mye.

Lenke til kommentar
FX kortene suger jo.....
De billige FX5600 og under ja. FX5800 og FX5900 finnes det ikke noe sughet ved.

Tjah... jeg vil definere det som ganske hard suging (teit uttrykk btw) å måtte ut med 4-5(6-7?) høvdinger for et skjermkort når du kan få et helt greit et til halve prisen... :wink:

Hva var det Øverli skrev i lederen til det siste pondus? "Suger bowlingkule gjennom doble termopan-ruter!" Lo så tårene spruta når jeg leste den. :lol:

Lenke til kommentar
Tjah... jeg vil definere det som ganske hard suging (teit uttrykk btw) å måtte ut med 4-5(6-7?) høvdinger for et skjermkort når du kan få et helt greit et til halve prisen... :wink:
Den situasjonen suger kanskje litt, men kortene i seg selv suger ikke.

FX5800 og FX5900 (non-Ultra begge) kan få's til hendholdsvis under 3000 og under 4000. Det synes jeg ikke er så veldig galt sammenlignet med prisene på Ati sine high-end-kort.

Lenke til kommentar
ang 4200...ja, i 3dmark 2001 og aplications i den gata der, drar nok 4200 i fra....men når man kommer seg litt opp til 2k3, trur jeg at selv et billigt fx kort skulle nå d igjen.
Da får du tro om igjen. Du må opp på et FX5600 Ultra for å match'e ti4200 i UT2K3.

Temmelig sikker på at han snakket om 3dMark 2k3... :wink:

Lenke til kommentar

Glem å se på 3dmark2003 ytelse. Ti4200 er mye bedre enn radeon9600, men straffes i 3dmark2003 pga manglende dx9 støtte.

DX9 støtte er ikke nødvendig. Ingen spill bruker det, og ingen spill under utvikling jeg vet om skal bruke det. Innen vi ser en tittel med dx9, så er skjermkortene vi har i dag ubrukelige likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...