Sempai Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg har en svært ustabil laptop (problemer med oppstart, samt at PCen låser seg). I dag fikk jeg innstallert et program for temperaturovervåkning, og fant ut at PCen min uten spilling hadde en CPU temperatur på 82 grader celsius, mens harddisken lå på 59 grader. Er det noen som har gode erfaringer med kjølevifte til spillebærbar? Tips? Viften jeg har begynner nok å bli gammel (PCen ble kjøpt 4. kvartal 2007). Bør denne byttes? Hvordan gjøres dette på bærbare PCer? ----------------------------------------- Asus G1S 15.4"WSXGA+ GeForce Go 8600M 256 DDR3, Intel Core 2 Duo T7700 2.40GHZ 4MB 160GB SATA 7200RPM 2.5" Transcend 2*2GB Jetram DDR2 667MHz SO-DIMM Windows Vista 32 ------------------------------------------ Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Sjekk om du kan se mye støv inni kanalen til vifta. Hvis du er nevenyttig så kan du jo skru opp og rense den også. Det kan være greit å sjekke hvordan du kommer til vifta før du begynner å demontere noe, noen maskiner må nemlig demonteres helt nesten for å komme til, og da er det ikke sikkert det er veldig lettvint. Du finner servicemanualen til maskinen din i denne lista, Index of /laptops/asus. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg ser i manualen at det er griseenkelt å komme til den vifta så da er det bare å kikke på bildene i manualen og kjøre på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå