Gå til innhold

Skjermen kommer ikke på. Skjermkortet dødt?

Anbefalte innlegg

Hei ;P

Når jeg startet maskinen min til vanleg så går alle viftene for fullt i ca. 3sek.

Men når jeg starter maskinen min nå, så går skjermkortet for fullt konstant, stopper aldri å skjermene funker ikke. Jeg ser at tastature å musa kommer på etterhvert, så resten fungerer.

Noen som vet hva som feiler skjermkortet? :hmm:

Aldri sett noe sånt før. (Har litt erfaring med Pc'er.)

Specs:

HK - Asus P5E, X38, Socket-775, DDR2

CPU - Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz

RAM - Corsair TWIN2X PC6400C5DHX DDR2 4GB

GPU - EVGA GeForce 9800GX2 1GB Superclocked 625/2000MHz

HDD - Western Digital Caviar GP 1TB

http://www.itavisen.no/pimpmypc/3893/Alehalse%20-%20CM%20stacker%20nVidia%20Edition

Endret av alehalse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi skal prøve å hjelpe, men gjør deg selv og oss som prøver å hjelpe en tjeneste, les denne sticky om hvs du bør opplyse om.

Det er veldig vanskelig å hjelpe når man ikke vet noe om hardwaren din. Ditt problem kan skyldes mye, så litt mere opplysninger hadde vært flott.

Ok, sorry :innocent:

Nå er all infoen om hardwaren der :p

Lenke til kommentar

Så pcen har fungert normalt før, men nå får du plutselig ikke bilde?

Hvis du ikke engang får POST (dvs den aller første infoskjermen rett etter strømmen er slått på) så vil jeg anta at du først må starte med å feilsøke på selve skjermkortet.

Sjekk at alle strømkablene er koblet til og prøv gjerne fysisk å ta kortet ut og inn i sporet det sitter i.

Fungerer ikke dette så må du nesten ta med skjermkortet til en annen pc som fungerer og teste det der.

Lenke til kommentar

Så pcen har fungert normalt før, men nå får du plutselig ikke bilde?

Hvis du ikke engang får POST (dvs den aller første infoskjermen rett etter strømmen er slått på) så vil jeg anta at du først må starte med å feilsøke på selve skjermkortet.

Sjekk at alle strømkablene er koblet til og prøv gjerne fysisk å ta kortet ut og inn i sporet det sitter i.

Fungerer ikke dette så må du nesten ta med skjermkortet til en annen pc som fungerer og teste det der.

Har prøvd skjermkortet i en annen maskin. Samme problemet,

viftene går for fullt konstant.

Lenke til kommentar

Da er nok skjermkortet dødt!

Sikkert gpu som tok kvelden, er et velkjent fenomen at mange Nvidia kort ((8x og muligen 9x) serien har begrenset levetid.

La meg gjette : Ca 2 år , kanskje maks 3?

Det begjyndte å se rimelig mørkt ut for GPUen. Den har holdt på å kødde nå i flere veker.

Ja, det er 2 år gammelt :p

Skal satse på ATI neste gong. Lest at det er mye bedre ;P

Endret av alehalse
Lenke til kommentar

Nja, Ati kort dør di og, men det er nok litt andre grunner enn den velkjente "bump" problematikken som preger Nvidia kortene.

Jeg personlig tipper at Nvidia har ordnet en holdbarhet på ca 2 år med vilje, men dette er kun min "konspirasjons-teori" ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...