Gå til innhold

Ny LCD (42" - 46") til rundt 10k. Brukes til spilling, film og TV.

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Kjæresten ønsker seg ny TV, og hun driver og snoker rundt etter TV i 10.000,- klassen..

Jeg innbiller meg at man får mer for pengene om man kjøper LCD uten LED, kontra med; stemmer dette? Det jeg har fått med meg om LED er; Tynnere, lavere strømforbrud, bedre/klarere farger, men allikevel en teknologi tidlig i stadiet og sånn sett er kanskje LCD uten LED bedre ennå, og hørt også at LED ikke er så bra å spille på (PS3)!?

Uansett; Ca 10.000,- kroner å rutte med, ønsker vel oppunder 46". Og ja.. skal jo være "bra til alt", og fin å se på, om dere skjønner! Men, hun er ikke så(!) WAF-opphengt, så ikke legg noe mer i W'en enn hva dere (gutter) ville ha gjort hos dere selv.. :)

Bruksområde er vel Blu-Ray, siden man har PS3, koble til PC for å se 1080p -filmer og 720p -filmer, samt fra Digital TV.

Jeg har sett litt på denne, http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=499487 , men han som ga karakter, dog toppkarakter, klaget litt over litt "glossy" feeling.. Hva sier dere? Andre forslag og tips!?

Takker for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glossy? Hvem glossy..

Eneste er at jeg liker ikke å ha på 200hz... Føler bildet blir altfor ekte, akkurat som alle filmer og serier og tv kanaler at man er i selve inspillingen.. altså ser foran kamera.. blir ikke like bra med bevegelser da men bildet er sylskarpt. Men tung jævel det tv da. hehe..

Lenke til kommentar

Heisann! :)

Kjæresten ønsker seg ny TV, og hun driver og snoker rundt etter TV i 10.000,- klassen..

Jeg innbiller meg at man får mer for pengene om man kjøper LCD uten LED, kontra med; stemmer dette? Det jeg har fått med meg om LED er; Tynnere, lavere strømforbrud, bedre/klarere farger, men allikevel en teknologi tidlig i stadiet og sånn sett er kanskje LCD uten LED bedre ennå, og hørt også at LED ikke er så bra å spille på (PS3)!?

Uansett; Ca 10.000,- kroner å rutte med, ønsker vel oppunder 46". Og ja.. skal jo være "bra til alt", og fin å se på, om dere skjønner! Men, hun er ikke så(!) WAF-opphengt, så ikke legg noe mer i W'en enn hva dere (gutter) ville ha gjort hos dere selv.. :)

Bruksområde er vel Blu-Ray, siden man har PS3, koble til PC for å se 1080p -filmer og 720p -filmer, samt fra Digital TV.

Jeg har sett litt på denne, http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=499487 , men han som ga karakter, dog toppkarakter, klaget litt over litt "glossy" feeling.. Hva sier dere? Andre forslag og tips!?

Takker for all hjelp! :)

ANG modenhet så snakker vi samme teknologi her. Det er som å si at glødepærer er mer modne enn sparepærer (eller mer spesifikt, at lysstoffrør er mer modent enn lysdioder), det er begge teknologier som ikke akkuratt kom i går, skjermene er det samme, men lysdioder lyser sterkere, jevnere, hvitere og de gulner ikke, derfor får man et langt bedre bilde.

Lenke til kommentar

Okei.. Takk! :)

Men, finnes det da en god grunn for at man heller burde gå for vanlig LCD, kontra LED?! Eller er LED da så mye bedre med sine bedre farger? At den er supertynn er ikke noe direkte poeng for oss/henne..

Takk igjen!

Lenke til kommentar

Hmm.. mener at noen påsto at de ikke var så gode å spille på, og se Blu-Ray på, men da har jeg enten misforstått eller han tatt feil da, eller?

Men, nå har jeg to TV-er som kandidater i 10k-klassen, hvis jeg nå går for LED i samme prisklasse, vil det være noe som blir dårligere siden da LED skal være dyrere, og med samme størrelse etc så burde man gå opp i pris?

Takk igjen! :)

Og takk, Acey, for kommentaren din, har av en eller annen grunn ikke sett den før nå.. :blush:

Lenke til kommentar

LED er nesten alltid bedre enn CCFL, selv ved samme pris.

Selv gikk jeg for 42sl9000, da den hadde de klart beste fargene av alle alternativene jeg så på, den var også en av de bedre på sortnivå. Dog er den dekket av en glassplate, så den er rimelig reflektiv.

Etter det har samsung kommet med sin nyeste generasjon, og de veldig veldig bra.

Det er vanskelig å anbefale tv'er, da alle har hver sin smak på hvordan de skal være, og det beste du kan gjøre er å dra og se på dem på elkjøp eller noe tilsvarende.

Lenke til kommentar

Har du opplevd noe av den "glossy" greia, som han som har "anmeldt" TV-en snakker om?

Jeg har ingen erfaring med den aktuelle TV-en, men generelt kan man si:

Dessverre er det på mote med blank overflate på de fleste PC-skjermer og TV-er nå. For noen år siden hadde de fleste en matt antirefleksoverflate. Blank overflate kan gi et bilde mange synes er bedre, men kan også gi reflekser. Om en "glossy" overflate er et problem, kommer an på belysningen eller plasseringen av TV-en i forhold til vinduer og lamper.

Lenke til kommentar

Utover pris finnes det ingen fordeler med ccfl istedenfor led. Selv synes jeg forskjellen er verdt det, spesielt med tanke på at leds forblir hvite og jevne hele sin livstid, og ccfl(lysstoffrør) gradvis endrer farge og blir ujevn.

Er det noen forskjell i levetid på lysrør og lysdioder?

Hva med kvalitetsforskjeller mellom forskjellige LED-TV-er, klarer f.eks. alle med kantmontert LED å gi like bra bakgrunnslys midt på bildet som i kantene, eller kan man risikere et bilde som er mørkt på midten med lyse kanter og hjørner, og er bakmontert LED bedre på dette?

Lenke til kommentar

Jeg har til gode å se en led-skjerm med ujevnt baklys, men det er nok mulig at det kan finnes.

Ang levetid så varierer det fra led til led. De ledene som lever lengst lever langt lenger enn ccfl, og de som lever kortest lever noe kortere enn ccfl. Uansett har led fordel med at CCFL gradvis blir dårligere og dårligere, og led forblir like hvit hele sin levetid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...