Gå til innhold

Solblender til EOS 500D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå passer jo ikke solblendere til kameraet, men til objektivet. Jeg regner med at du kjøper kit med 18-55, og da er det den iKenneth lenket til som passer.

Fronten på 18-55 roterer ved fokusering, og du må derfor ha en sånn "bøtteformet" solblender.

Lenke til kommentar

Er solblender noe som er viktig å ha? De to objektivene jeg har nå vil begge kunne bruke samme solblender så da lurte jeg på om det er noe jeg "må" ha?

Den skjermer mot forstyrrende lys(lense flare) fra siden og skrå forfra. I tillegg beskytter den frontelementet på objektivet ditt!

Lenke til kommentar

Kan godt hende, men er ikke hjemme nå så får ikke sett etter. Skrur man ikke solblenderen på foran på objektivet i de samme rillene som brukes til blant annet UV filter og linsedeksel? Kan bruke de om hverandre på mine to objektiv.

Lenke til kommentar

Kan godt hende, men er ikke hjemme nå så får ikke sett etter. Skrur man ikke solblenderen på foran på objektivet i de samme rillene som brukes til blant annet UV filter og linsedeksel? Kan bruke de om hverandre på mine to objektiv.

Nei. Solblender festes utenpå objektivet - så man kan ha på filter. Se på plastkantene utenpå - kantene der er fester for solblenderen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...