Tensai Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Jeg går studiespesialiserende vg1 og har nå fått karakterer,og fikk egentlig som forventet 5 i engelsk. Saken er at jeg vet nivået jeg ligger på er sekser, men også at jeg ikke har vist fullt ut hva jeg kan til læreren.(legger ikke noe skyld på lærer) Derfor lurer jeg hvordan vil det fungere å ta opp dette? er det noe spesielt siden det er et obligatorisk fag, eller blir det vanlig privatist? Hvordan vil eksamenen foregå? muntlig, skriftlig eller begge deler? Blir det slik at jeg blir nødt til å sette meg inn i et helt nytt pensum? Og sist men ikke minst, hvis jeg tar opp faget og får 6 på eksamnen, blir standpkt karakteren 5,5 eller 6? Har ligget på ren femmer gjennom hele året, så fikk jeg 6- på avsluttende tentamen, tror dere det er noen vits å ta seg en prat med lærer og prøve å overtale han til å gå opp en karakter? Mener selv at det finnes gode argumenter for både karakteren 5 og karakteren 6. Det spørs bare hvilken vinkel man ser på ting fra, så en klage er helt ut av bildet. Takk for hjelpen Endret 12. juni 2010 av Tensai Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Ikke mye jeg kan svare på, men om du tar opp igjen hele faget og får karakteren 6, vil standpunktkarakteren også bli 6 Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Du har vel ikke noe å tape på en prat med lærer? Evt. kan du jo prøve å klage på karakteren også. I mine øyne er det liten sannsynlighet for at det skal funke, men er vel greit å prøve før du evt. går opp som privatist. Lenke til kommentar
OneWingedAngel Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Alt er likt med den obligatoriske engelsken, men merk at du må ha både skriftlig og muntlig eksamen. Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Alt er likt med den obligatoriske engelsken, men merk at du må ha både skriftlig og muntlig eksamen. Jeg mener strengt talt at du bare trenger å ta en skriftlig eksamen. Det er i hvert fall det alle lærerne sier. Derfor lurer jeg på om du kan bevise at man både trenger skriftlig og muntlig eksamen. Endret 13. juni 2010 av hoyre Lenke til kommentar
OneWingedAngel Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Alt er likt med den obligatoriske engelsken, men merk at du må ha både skriftlig og muntlig eksamen. Jeg mener strengt talt at du bare trenger å ta en skriftlig eksamen. Det er i hvert fall det alle lærerne sier. Derfor lurer jeg på om du kan bevise at man både trenger skriftlig og muntlig eksamen. Of course: Utdanningsdirektoratet (scroll litt ned) Edit: Her også. Endret 13. juni 2010 av OneWingedAngel Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Alt er likt med den obligatoriske engelsken, men merk at du må ha både skriftlig og muntlig eksamen. Jeg mener strengt talt at du bare trenger å ta en skriftlig eksamen. Det er i hvert fall det alle lærerne sier. Derfor lurer jeg på om du kan bevise at man både trenger skriftlig og muntlig eksamen. Of course: Utdanningsdirektoratet (scroll litt ned) Edit: Her også. Dette kom som et lite sjokk Hvordan i all verden får jeg da en karakter som erstatter min standpunktkarakter i engelsk? Hvis jeg eksempelvis får fire på muntlig og fem på skriftlig, hva blir den endelige karakteren som da erstatter standpunktkarakteren fra VG1(fikk fire, svært misfornøyd)? Endret 13. juni 2010 av hoyre Lenke til kommentar
Tensai Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Ok takk for oppklaringen på det, men hva med pensum når det gjelder muntlig eksamen? Skriftlig kan tas på sparket, men i muntlig blir jo en pensum liste gitt fra kontakt lærer til sensor og oppgaver lages. Ofte er disse oppgavene random filmer som blir sett gjennom året f.eks, hvordan kan jeg vite hva jeg skal forberede meg til på en muntlig eksamen. Må si det rett og slett er idiotisk at muntlig eksamen i den formen vi har idag er obligatorisk for privatister i engelsk. Går mye på å huske dårlig skrevne tekster av folk med engelsk som andre språk, samt se et par mediokre filmer. Eneste som viser kompetanse på muntlig eksamen i engelsk slik som jeg ser det er lytte delen, og det er vel 10/45 minutt maks. Noen som har erfaring med muntlig eksamen engelsk vg1, både privatist og som vg1 student er velkommen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå