jonlem Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 Du sikter til 'det gigantiske, biologiske eksperimentet' elektromagnetisme. Vel, jeg skal innrømme at jeg også på akkurat det området stiller meg litt avventende. Men når det er sagt, så mener jeg det så absolutt er på sin plass at vi har noen her som stiller spørsmål ved mengdene av den typen stråling vi omgir oss med - alternativet ville sannsynligvis vært en nærmest ukritisk og dårlig gjennomtenkt utbygging. Allikevel er også det et dårlig grunnlag for å påstå at NMF har absolutt ingen troverdighet, og da spesielt i kampen mot oppdrettsnæringa. At de er kjøpt og betalt er en interessant påstand - som også foreløpig henger som en tannløs og ubegrunnet påstand. Helt ubrukelig, altså. Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 At de er kjøpt og betalt er en interessant påstand - som også foreløpig henger som en tannløs og ubegrunnet påstand. Helt ubrukelig, altså. Akkurat som NMF's påstander, altså. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 At de er kjøpt og betalt er en interessant påstand - som også foreløpig henger som en tannløs og ubegrunnet påstand. Helt ubrukelig, altså. Akkurat som NMF's påstander, altså. Javel. Så har vi avklart det da. Det er mye som skjer om dagen. Spør dere meg, går dette så absolutt rette veien. I Frankrike blir nå norsk oppdrettslaks frarådet av ymse og forskjellige, fra kokker til dameblader - slikt vil forhåpentligvis merkes i næringa. Dette legges også merke til i andre land, i Sverige skrives det nå også om norsk oppdrettsfisk. Russerne er også på banen. Veterinærinstituttet gikk ut idag og sa at lusemidler kan skade miljøet - stadig flere er enige og innser fakta. Dette går veien, og Mattilsynet varsler endringer og innføring av nye krav til næringa. Fra 2011 må avlusing skje i lukkede anlegg, det er et stort skritt i riktig retning. Så, om NMFs pågående kamp for ei bærekraftig, sunn og miljøvennlig oppdrettsnæring er basert på tannløse og ubegrunnede påstander, er det vel snart i ferd med å gå for langt. Hvordan skal du stoppe det, min gode Jassogitt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå