Gå til innhold

Enkle fisk i 50 L akvarium?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Broren min har fått seg fiskebolle, og jeg har fått tilbake akvariumet mitt. Det er på ca 50L, og jeg tenkte å ha to-tre fisker der, som kunne få seg litt unger og sånnt. Først tenkte jeg på kampfisk, for de er fine, og de er morsomme når de sloss.

 

Men de får jo aldri unger etter tidligere erfaring, og de har en tendens til å drepe hverandre. Huffamei. Mulig det er en sammenheng der.

 

Så hva slags fisk er da fint å ha, som lett får unger og er litt fine å se på?

 

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du skal ha mer enn en kampfisk, må du ha stooort akvarium slik at hunnen kan gjemme seg for hannen. Å putte to kampfisk i små akvarium er ikke spesielt forsvarlig. Fisker kan kjenne smerte.

 

Elles er vel guppy det opplagte forslaget. Ikke en fisk jeg er glad i da den er preget av innavl. De voksne kan spise yngelen om der ikke er tilstrekkelige gjemmesteder. Må være minst 2 hunner per hann for at hannene ikke skal mase for mye på dem.

 

Her er liste over fisk som passer i >50 liter

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hadde en stim Neontetra på 10 stk, men nå har vi en fisk, av ukjent art. Den overlever alt (1mnd uten mat når den var på hybelen til min bror). Jeg tror jeg dropper å kjøpe fisk, intill videre da jeg sparer penger til lettsykkel. Hadde faktisk noen platy og, når jeg tenker på det. Måtte levere tilbake, for halene åp de andre fiskene forsvant :whistle:

Lenke til kommentar

Hadde en stim Neontetra på 10 stk, men nå har vi en fisk, av ukjent art. Den overlever alt (1mnd uten mat når den var på hybelen til min bror). Jeg tror jeg dropper å kjøpe fisk, intill videre da jeg sparer penger til lettsykkel. Hadde faktisk noen platy og, når jeg tenker på det. Måtte levere tilbake, for halene åp de andre fiskene forsvant :whistle:

 

Bilde av denne fisken? Nå ble jeg nysgjerrig! Haha!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...