Icedragon520 Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Hei kjøpte meg en Xbox 360 elite her om dagen å lurer fælt på åssen jeg skal få koblet denne til en pc-skjerm som bare har DVI-inngang/utgang? Hvem kabel skal jeg kjøpe? Finnes det HDMI til DVI, eller den vanlige store kontakten bak på xboxen som jeg kobler rgb via scart? Kommer jeg til å få bedre bilde med HDMI eller holder det å bruke den store bakpå xboxen til DVI? Hvor kan jeg få kjøpt disse? Og åssen skal jeg få lyd ut da? Pc-skjermen har ikke lyduttak og jeg vil gjerne koble hodetelefoner til(vanling 3,5mm eller USB). Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Du kan bruke en HDMI til DVI overgang for å få bilde. Lyd må du da hente inn vi optisk eller analogt signal. Phono til 3,5mm skal vel kunne brukes. Er dog lit usikker på oppsett på 360 for bilde over HDMI og lys over analogt. Har gammel 360 selv som ikke har HDMI. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Skal du ha HDMI og lyd utenom må du ha microsoft sin egne overgang. De har valgt å legge HDMI-utgangen så nære AV-porten at de vanligvis ikke kan brukes samtidig. Så i stedet for å bruke den medfølgende kabelen til lyd må du kjøpe en ny en som gjør samme jobben. Du kan skjære til den originale AV-koblingen så den passer hvis du har nerver til det. Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 Skal du ha HDMI og lyd utenom må du ha microsoft sin egne overgang. De har valgt å legge HDMI-utgangen så nære AV-porten at de vanligvis ikke kan brukes samtidig. Så i stedet for å bruke den medfølgende kabelen til lyd må du kjøpe en ny en som gjør samme jobben. Du kan skjære til den originale AV-koblingen så den passer hvis du har nerver til det. Ååååkei kan di linke så jeg ser åssen den ser ut? skjære i orginalkabelen er ikke aktuelt Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Ååååkei kan di linke så jeg ser åssen den ser ut? skjære i orginalkabelen er ikke aktuelt Anbefaler den originale selv om den koster skjorta. Flere av de uoriginale har problemer hvis du bruker HDMI-switch eller bytter inngang på TV/monitor mens du spiller. Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 Ååååkei kan di linke så jeg ser åssen den ser ut? skjære i orginalkabelen er ikke aktuelt Anbefaler den originale selv om den koster skjorta. Flere av de uoriginale har problemer hvis du bruker HDMI-switch eller bytter inngang på TV/monitor mens du spiller. takk, men det der er jo hdmi til hdmi? jeg trenger hmdi til dvi, og må jeg kjøpe exstra phono til 3,5mm i tilleg? som jeg kobler til en av de hullene? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 HDMI til DVI finner du på class ohlson eller biltema. Samme med phono til jack. Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 HDMI til DVI finner du på class ohlson eller biltema. Samme med phono til jack. ah ty Lenke til kommentar
Ventrue Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Anbefaler at du handler HDMI-DVI kabel, ikke adapter. Den finner du på Biltema til grei pris. 129,- for 1,5m (art.nr. 84669) og 189,- for 5m (art.nr. 84670). Adapteret på Clas Ohlson og Biltema er nesten like dyr som den lange kabelen på Biltema. Adapteren tar også unødvendig stor plass. Jeg kjøpte 5m kabel når jeg trengte å koble PS3 til prosjektorn som ikke har HDMI. Xboxen har jeg koblet til via komponentinngangen på prosjektorn. Får kun ut vanlig stereo lyd da, men det får duge til jeg får kjøpt en reciever. Har forsåvidt ikke lagt merke til noe dårlig bilde med den forholdsvis rimelige kabelen. Forøvrig finnes det, eller iallefall fantes det, orginal VGA kabel til xbox360. Ikke sikkert det er å få tak i lengre, men regner sterkt med at den pc-skjermen din har vanlig vga-inngang også. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312875 Ang lyd ut var det jo forsåvidt det du trengte ser jeg. Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Anbefaler at du handler HDMI-DVI kabel, ikke adapter. Den finner du på Biltema til grei pris. 129,- for 1,5m (art.nr. 84669) og 189,- for 5m (art.nr. 84670). Adapteret på Clas Ohlson og Biltema er nesten like dyr som den lange kabelen på Biltema. Adapteren tar også unødvendig stor plass. Jeg kjøpte 5m kabel når jeg trengte å koble PS3 til prosjektorn som ikke har HDMI. Xboxen har jeg koblet til via komponentinngangen på prosjektorn. Får kun ut vanlig stereo lyd da, men det får duge til jeg får kjøpt en reciever. Har forsåvidt ikke lagt merke til noe dårlig bilde med den forholdsvis rimelige kabelen. Forøvrig finnes det, eller iallefall fantes det, orginal VGA kabel til xbox360. Ikke sikkert det er å få tak i lengre, men regner sterkt med at den pc-skjermen din har vanlig vga-inngang også. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312875 Ang lyd ut var det jo forsåvidt det du trengte ser jeg. Er en sånn kabel fra biltema du linket jeg ser etter men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få lyd ut uten forsterker skal jeg kjøpe en optisk kabel fra xboxen til 3,5mm så jeg kan koble til hodetelefonene mine? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Du får ikke lyd uten forsterker eller aktive høyttalere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå