alphez Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Hei, Ser Alienware M15x er på tilbud på elkjop.no http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/AWM15X4988NO/alienware-m15x Har ikke fulgt så mye med i data-verden de siste 2 årene, men lurer litt på 2 ting: fra i5 til i7 , hvor mye forskjell er det snakk om? og fra gtm 240 til gtx 260, er det virkelig verdt oppgraderingen for min del? Må ut med rundt 4000 mer for samme systemet med de 2 oppgraderingene fra dell.no , pc-en skal brukes til skole + litt spilling (cs, mw2, HoN og minimalt med bad company 2) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Ja, det er verdt pengene hvis du er opptatt av eye candy og oppløsning i spill. GTX 260 er mye bedre enn GT 240. Det er nok noe mindre forskjell på cpuene og ikke så viktig. Lenke til kommentar
alphez Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Nja njo Er sånn delvis opptatt av det, men jeg føler heller ikke det er viktigste i verden. Spiller mest cs 1.6 og HoN, så oppløsning og eyecandy har liksom aldri vært en del av det som er viktige. Skal flytte i leilighet i oslo, og trenger bare en pc som kan brukes til skolearbeid og spilling på siden når jeg reiser hjem. Kommer til å ha med den stasjonære, så den vil bli brukt til det meste av spilling uansett. Men er prisen på denne akseptabel? Betaler gjerne litt ekstra for byggekvaliteten på disse maskinene. Vil ha en pc som ikke knirker og knaker, som ikke varmer opp håndleddet mitt til over 60 grader, men samtidig yter godt nok og ser litt "knæsj" ut. Hvordan er ytelsen i forhold til denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591298 Endret 12. juni 2010 av alphez Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 GT 240 og GT 330 er nesten identiske ytelsesmessig. Om det er noen kvalitetsforskjell på Acer og Alienware kan jeg ikke svare for. Jeg kan selvfølgelig mene at Alienware sannsynligvis er bedre kvalitetsmessig, men ikke bevise det. Lenke til kommentar
alphez Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Ok takker for kjappe og gode svar Får gå i tenkeboksen i kveld, også foreta et valg i morgen. Om noen andre har noen innvendiger evt andre forslag enn de andre 2 som er nevnt (Aspire 5745G og M15X) så fyr løs Endret 12. juni 2010 av alphez Lenke til kommentar
SmileTime Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Ok takker for kjappe og gode svar Får gå i tenkeboksen i kveld, også foreta et valg i morgen. Om noen andre har noen innvendiger evt andre forslag enn de andre 2 som er nevnt (Aspire 5745G og M15X) så fyr løs Bare husk at skjer det noe med maskinen, så har du 2 måneder uten maskin. De største elektro kjedene er fryktelig dårlige på service. Jeg hadde satset på komplett, mpx, datakjeden, o.l. Det er kanskje dyrere, men det er verdt det når uhellet først skal være ute. Pluss: med mindre du allerede kan det, lær det å støvrense maskinen, dette vil forlenge levetiden og er et bra tiltak for å unngå ødelagte komponenter, som igjen kan bli dyrt... Lenke til kommentar
alphez Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Ok takker for kjappe og gode svar Får gå i tenkeboksen i kveld, også foreta et valg i morgen. Om noen andre har noen innvendiger evt andre forslag enn de andre 2 som er nevnt (Aspire 5745G og M15X) så fyr løs Bare husk at skjer det noe med maskinen, så har du 2 måneder uten maskin. De største elektro kjedene er fryktelig dårlige på service. Jeg hadde satset på komplett, mpx, datakjeden, o.l. Det er kanskje dyrere, men det er verdt det når uhellet først skal være ute. Pluss: med mindre du allerede kan det, lær det å støvrense maskinen, dette vil forlenge levetiden og er et bra tiltak for å unngå ødelagte komponenter, som igjen kan bli dyrt... Jobber selv i lager/service-avdelingen på elkjøp Men joda, er klar over at en evt. service vil ta litt tid, men man kan også ta dette direkte gjennom dell vil jeg tro. Skal høre med service-ansvarlig hos oss ang. det. Er som regel ikke elkjøp sin feil at ting tar tid, da dell og elkjøp bruker samme reperatør, Infocare, og alt vil ta akkurat like lang tid, er kun evt frakt som gir variasjoner. Reperasjoner via nettbutikk vil ta enda lengere tid enn via disk, da du får et ekstra ledd (frakt til nettbutikk før service), men nok om det da dette ikke bekymrer meg. FRYKTELIG vanskelig valg. Vet hvilken pc jeg vil ha, men om jeg skal ta en "midt-på-treet" til 12 eller en "ganske-så-god" til 16.5 , er det som er det vanskelige. Noen som vet hvor lang batteritiden med en i7 720QM + 260gtx vil være med 6-cellers batteri og hvor lang med 9-cellers? Tenker da på skolebruk (redusert lysstyrke, maksimal strømsparing osv) ? Den ekstra klumpen under på 9-cellers var faktisk litt avskrekkende. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Vi snakker jo ikke om typiske batteritid vinnere her uansett, det er jo ikke det de er designet for. Men så lenge du har en i cpu så har du jo mulighet til å skru av det eksterne grafikkortet og kjøre på cpuens innebygde grafikkdel, det vil spare mye batteri. Jeg vil vel uansett anbefale deg å gå for det beste batteriet med tanke på at den skal brukes til skole etc-. Lenke til kommentar
Swingeling Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Hvorfor er det ikke mulig og legge til en i5 cpu på dell sine sider!? M15x hadde vært perfekt med i5 cpu og Nvidia GTX260M eller Ati 5850... ;( Den som trådstarter sikter til er med i5, men svakere grafikkort :S Lenke til kommentar
alphez Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Hvorfor er det ikke mulig og legge til en i5 cpu på dell sine sider!? M15x hadde vært perfekt med i5 cpu og Nvidia GTX260M eller Ati 5850... ;( Den som trådstarter sikter til er med i5, men svakere grafikkort :S Lurer på dette selv Føler at i5 er nok for meg, men at jeg gjerne skulle hatt et litt bedre grafikkort enn det som er i elkjøp pc-en. Har egentlig forelsket meg litt i m11x siden siste, etter en god del reviews og videoer Lenke til kommentar
Swingeling Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 ja, i5 er nok. Føler vel kanskje at i3 blir en liten flaske hals med Nvidia GTX260M eller Ati 5850? Noen som vet? eller vil man ikke merke noe stor forskjell? :S Lenke til kommentar
alphez Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Noen som har m15x i det hele tatt og kan svare på om dette er en pc som kan brukes på skolen? Har brukt en 17" inspiron før, den var jo rimelig kraftig, følte ikke at den var umulig å dra med seg liksom. Tenker på størrelsen til m15x Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Når begynte elkjøp å selge Alienware??? :S Lenke til kommentar
Mr.Anglevik Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 HD 5850 er bedre enn 260gtx btw - og litt billigere:) dersom du skal konfigurere på dell^^ Lenke til kommentar
Swingeling Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 ja, men hva tror dere om den i3 cpuen? for svak? Lenke til kommentar
alphez Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Jeg innså at m15x ble for stor for det den hovedsaklig skal brukes til - nemmlig skole. Så nå er en M11x bestilt, nå krysser jeg bare fingrene og håper dell har det de trenger for å shippe pc'en fort som fy. Skal på ferie om 3-4 uker specs; Intel® Core™ i7 640UM (4M Cache, 1.20 GHz) 4096 MB 800 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048] 1GB GDDR3 NVIDIA® GeForce® GT 335M 250 GB harddisk med 7200 rpm og fallsensor (byttes ut med SSD så fort pengene strekker til) 8-cell 63Whr Lithium Ion battery Dell Wireless 365 Bluetooth-modul - europeisk Tror det blir greit! Endret 14. juni 2010 av alphez Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Det blir knall det vettu. Du får poste noen erfaringer her når du har fått prøvd dyret da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå