-Serenity- Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg tenkte jeg skulle prøve å barbere meg med god gammeldags kniv her om dagen. Så jeg gikk til innkjøp av kniv, slipestein, slipereim, kost, og det var ikke måte på hvor mye artig utstyr som fulgte med dette gjøremålet. Jeg tittet litt på ulike YouTube-klipp for å se hvordan dette skulle gjøres, men da jeg prøvde selv fikk jeg inntrykk av at kniven var veldig sløv, jeg fikk den ikke til å gli godt. Angivelig skal kniven behandles før hver barbering, og det er greit, men jeg har bare en forventning om at når den kommer fra fabrikken så er den så skarp som den kan bli. Er dette ikke tilfelle? Bør jeg slipe den også før førstegangs bruk? Lenke til kommentar
Mt. Eden Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Hvis du ikke synes den var skarp nok fra fabrikken, så er det jo verdt forsøket..? Lenke til kommentar
-Serenity- Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Og det skal jeg også. Synes bare det var pussig at den ikke var skarp nok fra første stund... Lenke til kommentar
uzbadLerin Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 En barberkniv er nok ikke alltid ferdig slipt fra fabrikken nei. Kniven slipes ikke på stein før hver bruk, kniveggen vedlikeholdes på en skjerpestropp. Ta en titt på tråden for tradisjonell barbering og utstyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå