snowflakes Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Hvorfor må høyttalere ha avstand til bakvegg? Er det fordi bassportene er bak? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 De som har bassrefleksport bak må justeres bort fra bakvegg, så vidt meg bekjent så er det ingen faste regler for dette men man må ta det på gehør. For nærme veggen og bassen vil dominere lydbildet, for langt unna og bassen blir for svak. Høytalere uten port bak kan du klistre inni veggen hvis du vil. Lenke til kommentar
snowflakes Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Så hvis jeg plugger igjen bassportene bak så kan jeg ha høyttalerene helt inntil veggen? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Hvis høytalerne er ment å plugges igjen så ja. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 En høytaler som står inntil vegg/hjørne kan skape en uheldig effekt på lydbilde uavhengig om det er bassport eller lukket kasse.. Bassport bak gjør selvfølgelig ikke saken bedre.. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Jeg har bassport foran på mine høyttalere, men jeg har de en meter ute på gulvet uansett. Bedre lydbilde, holografi, og mer korrekt bass.. (Nå har jeg forsåvidt høyttalere som leverer fantastisk bass uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå