rillto Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Hva må til for å få min htpc til å sende disse lydformatene videre til min suround forsterker? Regner med at jeg må ha et skjermkort med hdcp og hdmi. Jeg har sett litt på ATI 5450 men det virker litt overkill til stuepc og filmbruk. Nvidia 210 ser mer overkommelig ut, men vil dette virke? Mitt hovedkort har innebygd ATI 4200 men uten hdcp, så det er utelukket å få noe skikkelig flerkanalslyd ut av dette. Noen som har erfaringer med dette? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Du trenger 5450 for å kunne spille av HD lydformatene. Lenke til kommentar
rillto Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Nå har jeg bestillt et 5450 kort med innebygget 7.1 HD lyd kontroller. Så nå må jeg bare få Power DVD 9 med Blue Ray suite til å virke skikkelig når det er satt opp med nytt skjermkort. Plutselig ble Blue Ray spilleren til overs Lenke til kommentar
rillto Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Det var da svært så vanskelig dette skulle være grrr! Etter 4 timer med banning og ergrelser fikk jeg det fremdeles ikke til. Jeg monterte Radeon HD 5450 kortet. Windows 7 la selvfølgelig til en windows driver med kun 2 kanals lyd. Den medfølgende cden med ATI driver ville ikke starte. Nedlasting av ATI driver krasjet hver gang i 4-5 forsøk. Etter å ha deaktivert lydkortet på hovedkortet. Redigert registeret for alt som hadde med lyd og lagt inn alt fra ATI på nytt hadde jeg plutselig lydkortet på skjermkortet som eneste lydenhet. Det støtter 8 kanaler og alle lydformater. Power DVD 8 ga grønt lys på alle punkter unntatt lyd. Jeg måtte oppgradere til Power DVD 9 for å få utnyttet DTS HD og Dolby Digital HD. Etter å ha gjort det kommer power DVD 9 opp uten en eneste mulighet for lydinnstilling. Innstallasjonen finner rett og slett ikke lydkortet. Når jeg starter en BD disk i power DVD 9 lukker programmet seg. Power DVD 8 spiller alt helt fint men støtter ikke HD formatene. I bruksanvisningen står det at Power DVD 9 kun virker i Vista med HD lyd. Driveren fra ATI til kortet er den samme i Vista og W7. Likefullt står jeg fremdeles uten HD lyd fra BD disk:( Endret 16. juni 2010 av rillto Lenke til kommentar
rillto Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Power DVD 10 så ut til å være løsningen. Lastet ned en trial versjon og klikket på ikonet på skrivetbordet..... ingenting skjer . Power DVD 10 vil ikke starte. Er virkelig denne softwaren så dårlig??? Har aldri hatt et dataprogram som er kilde til så mye ergrelse og frustrasjon. Det tok mindre tid å bli linux ekspert enn det tar å få Power DVD til å virke etter hensikten. Finnes det annen software som kan spille DTS HD ? Endret 16. juni 2010 av rillto Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Virker som pcen din er litt ute å kjøre. Har aldri hatt problemer med PowerDVD mpc-hc: http://forum.doom9.org/showthread.php?t=152520 TMT: http://www.arcsoft.com/en-us/software_title.asp?ProductCode=TMT3P Endret 16. juni 2010 av obergeru Lenke til kommentar
rillto Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Virker som pcen din er litt ute å kjøre. Har aldri hatt problemer med PowerDVD mpc-hc: http://forum.doom9.org/showthread.php?t=152520 TMT: http://www.arcsoft.com/en-us/software_title.asp?ProductCode=TMT3P Det ser ut som jeg må prøve dette andre ja. gikk ikke å laste ned fra arcsoft. nettsiden kan ikke vises. Cyberlink suport har gitt opp etter en hel dag med eposter. Har sendt dem en feilmelding fra event loggen. Problemet er relatret til skjermkort driveren selv om det er den anbefalte driveren som er innstallert. Her er feilmeldingen: PowerDVD10.exe 10.0.1705.0 4be18cf9 RTLCPAPI.dll 1.0.2.4 49f5896f c0000005 00007a07 418 01cb0d7a83a4bef8 C:\Program Files (x86)\CyberLink\PowerDVD10\PowerDVD10.exe C:\Windows\SysWOW64\RTCOM\RTLCPAPI.dll c1f3276b-796d-11df-9940-406186906afe Lenke til kommentar
rillto Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Problemet er løst. Lydkortet på hovedkortet må være aktivert i bios for å kunne bruke HD lyd delen på skjermkortet. Skille mellom HDCP og vanlig materiale foregår nemlig der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå